onderhoud blackbird

problemen met je bike of ben je er mee aan het klusse?
Motormuis
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 24
Lid geworden op: 26-06-2012 20:20

Bericht door Motormuis » 21-09-2012 21:31

Gerkenator schreef:
valt me op dat hij makkelijker loopt en ook zuiniger is, reserve lampje gaat pas 50km later branden als normaal, dus ze verdienen zich ook nog wel een beetje terug financieel.
Hiermee heb je gelijk het unieke excuus om meer te mogen, wat zeg ik?, "moeten" gaan rijden :smile
Mijn motto: Altijd blijven lachen

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 23-06-2013 19:36

ik had vorig jaar remus uitlaten gekocht, en die klinken heerlijk, maar denk dat de politie en polizei ze wat te sportief vind klinken.
en om nou elke trip naar duitsland de originele er weer op te zetten of om bij elke politie auto het gas los te doen om aandacht te vermijden is ook niet lekker rijden.

hoe hoog een boete is weet ik niet, maar zeker in duitsland kan dat erg hoog zijn.
en aangezien remus db killers ook 100 euro kosten, heb ik besloten om ze maar te verkopen.

dag na de te koop advertentie bood een bandenzaak mijn uitlaten wel te willen ruilen tegen een nieuw set banden.
en ik was aan nieuwe banden toe, aangezien de achterste al bijna op canvas zat.

2 uitlaten inpakken en in grote plunjebaal achter op motor.
later op de dag met verse banden weer terug rijden.

heb nu de pirelli angel gt banden eronder bij 69.300km
de oude nankang banden hebben het dus ongeveer max.8000km volgehouden.

dat vond ik best goed banden, zelfs al zouden ze zelfde kosten als a merk banden.

eigenlijk wilde ik weer nankang rijden, maar volgens bandenzaak verkoopt de importeur ze niet meer vanwege te weinig vraag. dus is het de pirelli geworden, nummer 1 in de laatste testen.heb er denk ik nu al 300km mee gereden.
Afbeelding
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Black Buellty
noob
Berichten: 9
Lid geworden op: 14-09-2008 19:50

Bericht door Black Buellty » 07-07-2013 22:15

Volgens mij valt het in Duitsland best wel wat mee met bekeuringen voor te veel lawaai. Als je niet als een gek binnen de bebouwde kom aan het gas gaat hangen is er niks aan de hand. Als je gaat lopen racen en constant gas vol open draait dan vraag je om problemen. Rij zelf al jaren in Duitsland en heb nog nooit commentaar gehad op mijn uitlaat. En daar zit ook echt ietsje meer lawaai in dan standaard.

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 16-05-2015 16:42

besteld en laten montern bij Frank Switser in Purmerend.

17-05-2014 bij 80.000km

Honda origineel voorkettingwiel 17 tands model 23801-MAT-760 45,45euro
D.I.D ketting 50.ZVM-X 110S model 51-92955 132,23euro
Relais voor LED knipperlicht 2-polig universeel en digitaal model FLH-0001 13,22euro
stadslichtlampje 5x LED blauw/wit model 4382 10,74euro
koplamp halogeen H7 Plasma Ultrawhite 13,22euro
kwartiertje montage 39,67euro
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 16-05-2015 17:19

na wat kleine tegenslagen en vertraging toch eindelijk mijn bestelde banden laten monteren op zaterdag 9 mei 2015.

een set Continental Road Attack 2 evo bij Kerst Visser in joure. bij km stand 89.500 ongeveer.
het ritje naar huis was even wennen, voelde nog niet helemaal zoals ik wilde.
bij langzaam rijden nog wat nerveus en licht sturend.

dag later zou ik naar Utopia gaan waar een leuke route een BBQ aan vooraf ging.
die dag bijna 500km gereden en de banden rijden nu super.

nu 16 mei 2015 met kleine 90.000 km op de teller heb ik de olie en filter ververst
Hiflo hf303 en bijna 4 liter Putoline Techmoto Sport 10w40

ook heb ik 2 batterijen gekocht voor de Spyball alarm Duracell security MN11 6V alkaline 3,25 per stuk bij Motoport leeuwarden

ook heb ik een setje Ferodo remblokken gesinterd FDB2098ST gekocht bij Frank Switser Purmerend 35,50

net op tijd klaar om 17 mei op vakantie te gaan naar de eifel voor een weekje Hotel am stausee.

nog even terugkomend op mijn storing die ik paar dagen voor de vakantie had.

ik wilde dus naar de bandenman rijden, ik start de motor maar hij sloeg niet aan, ik hoorde de brandstofpomp ook niet.
ikzelf dacht meteen dat het de spyball alarm was, en na een paar mensen gevraagd te hebben, die dachten hetzelfde.

na wat onderzoek en wat suggesties van anderen geprobeerd te hebben zonder succes, toch maar een kennis vragen ( Richard Perrenet ), die gelukkig dezelfde avond langskwam.

maar ook zijn kennis verhielp het probleem niet. ( toch nog bedankt Richard en anderen voor de hulp )

nu dachten we toch dat het een ander probleem was dan het alarm, maar ja wat??

is het dan de ECU ? of de H.I.S.S ? of contactslot?
allemaal erg erg dure reparaties, ik zag mijn vakantie al in duigen vallen en mijn vakantie geld slinken.

toch maar mijn motor op laten halen door motorzaak Bernard motoren in dokkum.

hij had het erg druk en kon dit er eigenlijk niet bij hebben, maar hij maakte voor mij toch nog wat ruimte, en haalde mijn motor na sluitingstijd bij mij thuis op.

dag later hoorde ik dat hij het gevonden had, bleek een slechte massa draad in de kabelboom vanuit de ECU naar de H.I.S.S te zijn.

nieuwe massa draad aansluiten en ik kon weer rijden.

na het probleem heb ik probleemloos 500km kunnen rijden.
morgen ga ik op vakantie en hoop ik geen storingen meer te krijgen met de betrouwbare Honda.

Afbeelding
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 15-06-2015 18:20

bij km stand 93.000 heb ik luchtfilter en bougies vervangen.

bougies zaten gewoon los in blok, ze waren bruin en de puntjes waren bijna verdwenen. het merk was denso wat er in zat.

luchtfilterzat vol stof, zand en vet en andere troep, hij zat helemaal potdicht.

vermoedelijk heeft filter en bougies er 93.000km ingezeten en is het dus nooit eens vervangen.

vervangen 1 origineel Hiflo luchtfilter HFA 1915
vervangen 4x NGK iridium bougie CR9EHIX-9
motortje ademt weer als een niet roker.

Afbeelding

Afbeelding
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 21-04-2016 00:40

weer even een update, dit keer een wat grotere.

even in dubio gezeten wat ik nou wilde, wil ik een andere motor of wil ik mijn motor houden?

nog even getwijfeld of ik een hayabusa zou kopen, maar ja rijden die wel zo goed als een blackbird?

toch besloten om de blackbird te houden, want ja feitelijk mankeerd er niks aan, ook na zoveel km's niet. 98.600km

hij is betrouwbaar, rijd bijna perfect en ik kan er goed mee uit de voeten, veel jonge rijders op race motoren hebben het nakijken als ik een keertje mee ben met een sportief ritje

dus de blackbird naar frank switzer gebracht in purmerend om 09:00 uur vertrokken, voor montage van vfr 800 vtec clipons voor een comfortabelere zit ( hoop ik ) zo rond de 125 euro gebruikt.

en na heel lang overwegen ook maar hyperpro besteld.
nieuwe zwarte hyperpro veer 90 euro
gebruikte originele achterschokbreker met slecht 12.000km voor 100 euro
mijn voorvork geruild tegen een gerischimde voorvork met hyperpro vering erin voor 100 euro.

en omdat alles toch los was ook banden laten omzetten, gekozen voor dunlop want die hadden brandstof actie 30 euro retour.
dunlop roadsmart sx 3 voor 119 en achter 162 euro

dan nog verwijderingsbijdrage, btw, montagekosten.
totaal rond de 875 euro



ook heb ik sportuitlaten besteld, ovale scorpions met losse db killers voor 200 euro
grip puppies voor 23,95
( voor om de handvaten )
verse remolie 20 euro
ook ga ik motorex olie en filter bestellen, prijs weet ik nog niet.

alles totaal zal ik tussen de 1100 en 1200 euro kwijt zijn, wat me toch een beetje tegenvalt.

toen ik banden en vering en clipons erop had na een hele dag monteren en had betaald wilde ik wegrijden, en toen starte hij niet meer, ik dacht meteen dat het het spyball alarm was, want dat had ik eerder gehad, dus weer terug op de brug en alles nalopen en uit elkaar, alles weer los, proberen, draadjes doorlussen, bellen met spyball dealer, bellen met andere spyball dealer, weer dingen uitproberen, weer bellen.

op laatst mijn pa maar gebeld en die heeft me met een kar uit purmerend gehaald, ik was 23:00 uur thuis.

ik had van frank een kabel gekregen waar startknop en dodemansknop op zit om even te testen, dus die dag erna meteen proberen en daar starte hij meteen op, dus gelukkig was het niet het alarm.
er bleek een piepklein dun draadje gebroken te zijn van de dodemansknop, dus gesolderrd en ik kon weer rijden, dus eigenlijk iets heel simpels, waarschijnlijk te hard aan getrokken toen we de clipons gemonteerd hadden.

dag later een testrit gemaakt en alles werkt een doet het gelukkig, dus kan gerust op vakantie volgende maand.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Plaats reactie