zomer motor jas ( doorwaaijas ) gekocht voor zomerse dagen.

accessoires, onderdelen, kleding of motoren of alles wat je verder nog zoekt, of hebt aan te bieden.
Plaats reactie
Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

zomer motor jas ( doorwaaijas ) gekocht voor zomerse dagen.

Bericht door Gerkenator » 16-07-2010 19:37

heb een nieuwe zomer motor jas ( doorwaaijas ) gekocht bij motoport.

ik heb verschillende aan gehad en ook bij verschillende zaken, maar die zomerjasjes hebben allemaal een te korte rug en mouwen.


en neem en neem je een maat groter dan zit ie te ruim en flappert ie te veel in de wind, en het lijkt dan ook geen porem natuurlijk.

je hebt de

revit air 139 euro ( te koop bij o.a. motodrome burgum )
grand canyon extreme mesh ( motodrome beurgum )
spear 99 euro ( motorado lwd )
difi 99 euro ( motorado lwd )
rucha 99 euro ( motorado lwd )
macna 119 euro ( motoport lwd )
kushitani akira 189 euro ( motoport lwd )

ik ben voor de kushitani akira gegaan, ten eerste stond die mij het mooist en zat ook het lekkerste, ik heb kunnen afdingen naar 175 euro.
en als vrijetijds jasje misstaat ie ook zeker niet, en dat was voor mij ook wel een klein beetje een vereiste.

1 van de weinige jassen die langere rug had en langere mouwen.



lekker met het zomerse weer, niet meer zweten in leren pak of all weather jas.

Afbeelding
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 17-07-2010 02:37

Mooie jas :!:
Wel een beetje prijzig voor alleen een zomerjasje...
Afbeelding Afbeelding

kawaroffeltje
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 07-02-2010 16:30

Bericht door kawaroffeltje » 17-07-2010 10:20

vooral met die warmte van de laatste tijd is het moeilijk om je goed te kleden, veilig is meestal te warm.

reed altijd zonder handschoenen , maar met mijn grid ervaringen en toch aanhoudende waarschuwing van een vriend maar om een paar zomerhandschoen gegaan.

op zich mooie lichte dunne leren handschoentjes met wat extra leerpatches op de knokkels.

maar er bleek een verrassing te zijn, ik kreeg iets extra zonder dat ik het wist.

na een warme rit van een 60 km trok ik mijn handschoenen uit en bleek ik ineens tot de groep van zwartwerkers te horen.
mijn handpalmen en vingers donkerblauw.
tering werk dat er weer af te krijgen.

ik de winkel gebeld, tuurlijk had nog nooit eerder iemand geklaagd en men had ook geen idee hoe dit op te lossen.

had dus wel door dat ik hier geen gehoor kreeg voor mijn handschoenen van 20 euro.

uiteindelijk de handschoenen binnenste buiten gekeerd en mijn 'handen' gewassen met babyzeep.

dat roomwitte stukje zeep was in no time donkerblauw/zwart, spetters op mijn t shirt die er ook niet echt snel uitgingen.

dat maar rigoureus.
sopje met dasty ontvetter, met biotex en daarna nog een koud sopje met azijn.

alle teiltje met sop, behalve die met azijn waren één groot verfbad.
had er zo van witte , lichtblauwe t shits mee kunnen maken.

op een winderige plek onder een luifel laten drogen en nu lijkt het opgelost.

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 17-07-2010 11:39

ik heb dat ook wel gehad ja, met handschoenen.
en dan vooral met zomerhandschoenen.

misschien moet je ze eerst eens goed uitspoelen in warm water, voordat je ze een dag aandoet.

en die jas ja 175 euro is misschien wel duur, maar wel veiliger dan een gewoon zomerjackje of spijkerjackje ( waar ik ook aan gedacht heb )

maar ik denk dat ik mijn leren combi pak weer ga verkopen, daar denk ik nog even over na.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Plaats reactie