even voorstellen

dit forum is om je even voor te stellen aan de rest.
Plaats reactie
Gast

even voorstellen

Bericht door Gast » 04-04-2013 22:33

Deze jongen vond het vorig jaar nodig om toch nog voor een motorrijbewijs te gaan en toch nog eens op een motor te rijden.
Dat ging niet zonder slag of stoot.
Ik ging in zee met een rijschool waarvan ik later hoorde dat deze nog maar net met motorrijden was begonnen.
Dat kwam naar voren toen ik bemerkte dat hij in tegenstelling tot wat ik in de boekjes vond soms een afwijkende mening had.
Ook bleek hij niet over een goede stek te beschikken om de remproeven, uitwijkoefeningen etc. te doen.
Bij de afspraak vroeg ik of ik in twee maanden te weten juli/augustus in principe het rijbewijs zou kunnen halen.
Geen probleem liet hij weten.
Ik nam zo'n totaalpakket af inclusief de examens en alleen het theorie-examen regelde ik zelf.
Beging augustus had ik dat op zak.
Ik kreeg echter te weinig oefening voor de voertuigbeheersing en mede door de hoge temperaturen liet hij mij liever op de weg rijden dan op een heet parkeerterreintje te vertoeven.
Half augustus moest ik op voor het examen en moest daarvoor ruim een uur rijden naar het circuit in Assen en opnieuw was het heet weer.
Ik kwam gespannen en bezweet aan en voelde al aan dat dit niets ging worden.
Gevolg: het geplande examen op de weg ging dus ook niet door.
Omdat ik daarna twee maanden weg was, ben ik in oktober weer begonnen en dit keer bij een gerenommeerde grote rijschool in Emmen, die over een groot eigen terrein beschikt om de oefeningen onder de knie te krijgen.
Ook de leermeester was veel prettiger en dat maakt een groot verschil.
In november slaagde ik voor de oefeningen en 18 december reed ik af op de weg.
Tussen Kerst en Nieuwjaar kon ik mijn roze kaartje ophalen.
Dit rijbewijs is wel heel erg duur geworden.
In juni vorig jaar toen ik toevallig bij Motoport in Leek was binnengelopen, kocht ik een Suzuki Intruder VS 600 en die moest dus tot januari 2013 wachten tot de eigenaar er mee weg mocht.
Ik kan één ding aanraden: koop niet eerst een motor en ga daarna lessen om vervolgens lange tijd alleen maar naar dat ding te mogen kijken.
Inmiddels heb ik ondanks het jaargetijde en de kou al 2500 km gereden, terwijl de gemiddelde motorrijder dat ding laat staan tot er wat normale temperaturen worden gemeten.
Maar ja, je mag dan 66 zijn er moet nu natuurlijk gereden worden.
Nu even terug naar "deze jongen". Ik ben Henny, geboren Amsterdammer, maar woon sinds 1997 in Drenthe.
Sinds 2002 ben ik alleen en ook dat is geen algeheel genoegen.
Ik ben veel weg met auto en caravan en zal misschien niet vaak mee kunnen rijden, maar dat zien we dan wel.
Het lijkt me overigens wel erg leuk om eens in zo'n groepje over de weg te gaan.

Motormuis
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 24
Lid geworden op: 26-06-2012 20:20

Bericht door Motormuis » 05-04-2013 09:26

Hi Henny.
Welkom op het forum. Een interessant stuk wat je hebt geschreven.
Persoonlijk ben ik er een voorstander van, voor elke aspirant motorrijd(st)er, om les te nemen bij een KNMV erkende instructeur. Deze jongens en meiden worden grondig bijgeschoold en 'moeten' met enige regelmaat op herhaling, waardoor je een gedegen kwaliteit krijgt.

Voor het komende seizoen wens ik je mooi weer (dan heb ik dat ook) en véél veilige kilometers toe. :doei
Mijn motto: Altijd blijven lachen

Gast

Bericht door Gast » 05-04-2013 13:31

Hallo henny, welkom en heel veel veilige kilometers gewenst :hifive

JHdR
noob
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-12-2012 12:22

Bericht door JHdR » 06-04-2013 09:16

Welkom Henny, veel veilige kilometers :hifive
wie z'n dromen waar wil maken moet eerst wakker worden.

Plaats reactie