Motormuis stelt zich voor ...
-
- nr 1 driver
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 26-06-2012 20:20
Motormuis stelt zich voor ...
Hallo luitjes.
Mijn naam is Anton. Voor mijn motormaatjes beter bekend als Motormuis Anton. Ik ben volledig nieuw op dit forum en ben dan ook druk bezig om mij hierop te oriënteren.
Geboren in 1962 in Zuid Holland. Hierna met mijn ouders een paar jaar in Zuid Afrika gewoond. Sinds 1973 ben ik woonachtig in Drachten. Voor alle duidelijkheid: ik ben van geboorte dus geen Fries. In 1982 ben ik gehuwd en nu vader van drie jongens, waarvan de jongste 24 is. Helaas heeft mijn ega geen lust om met mij mee te rijden. Sinds zoon nr.2 is dit helemaal over, mede ingegeven door een ernstig motorongeluk van haar broer. Gelukkig laat ze mij wel vrij met mijn motor hobby. Verder doe ik ook nog aan duiken. Dus actief ter land en zee.
Mijn beroep is (zelfstandig) stoffeerder met als specialisatie scheepsstoffering voor zowel motor- als zeiljachten. Verder leef ik van de meubelstoffering en alles waar je op kunt zitten. Maatwerk is mijn specialiteit. Dus ook motor seats.
Zoals ik eerder schreef woon ik in Drachten en rijdt alweer 32jaar motor, brommer tijd meegerekend is het 34jaar. Sinds 2005 ben ik aangesloten en actief bij de SV Contact Club (3xw.svcontact.com). Dit is gekomen doordat ik enkele jaren terug met een Suzuki SV650S en later een SV1000S heb mogen rijden. Prima motoren overigens. Tezamen heb hiermee ca. 90.000 fijne km's mogen rijden door vele Europese landen. Mijn favoriete gebieden zijn de Pyreneeën en de Dolomieten.
Inmiddels heb ik meer dan 15 motoren in mijn bezit gehad. Uiteenlopend van een Jawa 350 naar nu een Yamaha FJR1300. Deze laatste heb ik augustus 2010 nieuw aangeschaft. Verder heb ik ook nog een Honda CB750K klassiekertje van 1977.
Doorgaans rijdt ik tussen de 10k en de 15k km's per jaar. Daar ik geen woon werk verkeer rijdt, zijn dit allemaal fun kilometers.
Het lijkt mij leuk om eens een "toggie" te rijden met forum leden. Het is mij niet opgevallen of e.a. spontaan wordt gedaan of dat er een toercommissie op dit forum plaats heeft.
Als er eens een dagtocht geregeld moet worden, geef maar een gil. E.a. is zo uitgezet. Meestal maak ik ritten va ca. 200km of meer.
Oant sjen :hifive
Mijn naam is Anton. Voor mijn motormaatjes beter bekend als Motormuis Anton. Ik ben volledig nieuw op dit forum en ben dan ook druk bezig om mij hierop te oriënteren.
Geboren in 1962 in Zuid Holland. Hierna met mijn ouders een paar jaar in Zuid Afrika gewoond. Sinds 1973 ben ik woonachtig in Drachten. Voor alle duidelijkheid: ik ben van geboorte dus geen Fries. In 1982 ben ik gehuwd en nu vader van drie jongens, waarvan de jongste 24 is. Helaas heeft mijn ega geen lust om met mij mee te rijden. Sinds zoon nr.2 is dit helemaal over, mede ingegeven door een ernstig motorongeluk van haar broer. Gelukkig laat ze mij wel vrij met mijn motor hobby. Verder doe ik ook nog aan duiken. Dus actief ter land en zee.
Mijn beroep is (zelfstandig) stoffeerder met als specialisatie scheepsstoffering voor zowel motor- als zeiljachten. Verder leef ik van de meubelstoffering en alles waar je op kunt zitten. Maatwerk is mijn specialiteit. Dus ook motor seats.
Zoals ik eerder schreef woon ik in Drachten en rijdt alweer 32jaar motor, brommer tijd meegerekend is het 34jaar. Sinds 2005 ben ik aangesloten en actief bij de SV Contact Club (3xw.svcontact.com). Dit is gekomen doordat ik enkele jaren terug met een Suzuki SV650S en later een SV1000S heb mogen rijden. Prima motoren overigens. Tezamen heb hiermee ca. 90.000 fijne km's mogen rijden door vele Europese landen. Mijn favoriete gebieden zijn de Pyreneeën en de Dolomieten.
Inmiddels heb ik meer dan 15 motoren in mijn bezit gehad. Uiteenlopend van een Jawa 350 naar nu een Yamaha FJR1300. Deze laatste heb ik augustus 2010 nieuw aangeschaft. Verder heb ik ook nog een Honda CB750K klassiekertje van 1977.
Doorgaans rijdt ik tussen de 10k en de 15k km's per jaar. Daar ik geen woon werk verkeer rijdt, zijn dit allemaal fun kilometers.
Het lijkt mij leuk om eens een "toggie" te rijden met forum leden. Het is mij niet opgevallen of e.a. spontaan wordt gedaan of dat er een toercommissie op dit forum plaats heeft.
Als er eens een dagtocht geregeld moet worden, geef maar een gil. E.a. is zo uitgezet. Meestal maak ik ritten va ca. 200km of meer.
Oant sjen :hifive
Mijn motto: Altijd blijven lachen
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
hey motormuis.
welkom hier.
mooie motor heb, je 1 van de weinige motoren waar koffers mooi op staan, en mooie grote tanktas. zoiets zoek ik eigenlijk ook, ik heb een kleinere variant van bags connection ( daypack )
ik ben de beheerder van forum, en als iemand een rit uitzet ( meestal rené ) dan stuur ik vaak iedereen via massa mailing een mailtje dat er een rit zit aan te komen, jammer genoeg reageren er dan meestal niet zo veel mensen. en rijden we dus meestal ook met hetzelfde ploegje.
iemand met kennis en ervaring met motorrijden ( en stoffering ) is altijd handig.
welkom hier.
mooie motor heb, je 1 van de weinige motoren waar koffers mooi op staan, en mooie grote tanktas. zoiets zoek ik eigenlijk ook, ik heb een kleinere variant van bags connection ( daypack )
ik ben de beheerder van forum, en als iemand een rit uitzet ( meestal rené ) dan stuur ik vaak iedereen via massa mailing een mailtje dat er een rit zit aan te komen, jammer genoeg reageren er dan meestal niet zo veel mensen. en rijden we dus meestal ook met hetzelfde ploegje.
iemand met kennis en ervaring met motorrijden ( en stoffering ) is altijd handig.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- nr 1 driver
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 26-06-2012 20:20
Fijn om zo welkom te worden geheten :toppie , dit doet een mens goed.
Mijn tanktas is niets bijzonders. Deze is van Büse, maar dan gemonteerd met een QuickLock tankdop bevestigingssysteem. Ik heb de twee attributen gewoon samengevoegd door in de bodem van de tas een verstevigingsplaat te maken en hier weer doorheen de bevestigingsboutjes te schroeven. Het tanken blijft op deze manier eenvoudig en snel. Hoewel ik niet zo vaak hoef te tanken (25ltr tankinhoud), veraangenaamd dit e.a. wel.
Wat betreft de toertocht(en) wil ik wel contact met je houden.
Het is overigens ook mijn ervaring, bij een landelijke club, dat het veelal dezelfde rijders zijn die aan de tochten deelnemen. Zolang er voldoende deelnemers zijn is dit geen probleem. Persoonlijk houdt ik er niet van om in grote groepen te rijden, max. 7 motoren achter elkaar aan is meer dan zat. Zijn er meer deelnemers dan maak ik er meestal twee of drie kleinere groepjes van. Groepjes van bijvoorbeeld 5 rijders die met een tussenpozen van ca. 10min. na elkaar vertrekken. Vanzelfsprekend heb je dan wel voldoende voorrijders met navigatie nodig. Dit rijdt wel zo veilig en geeft voor de omwonenden die wij passeren de minste overlast.
Bij de koffie en/of lunchstop ontmoet je elkaar wel weer, waar je alsnog met elkaar kunt verpozen en ervaringen kunt uitwisselen. Mocht het tempo van jou groep je niet aanstaan, dan kun je zo nodig ook nog van groep ruilen. Echter heb ik inmiddels ervaren dat mindere rijders, door regelmatig deel te nemen aan dit soort tochten, hierdoor betere rijders worden. Vaak worden het dan alsnog vlotte (verkeers)deelnemers die desondanks de veiligheid hoog kunnen blijven houden en hieraan een hoop lol beleven door vlot op te gaan rijden. Ik bedoel echt niet racen, gewoon vlot vooruitgaan. Na een paar tochten weet je vanzelf wel welke deelnemers bij jou rijstijl passen.
Op de motor is immers niet de bestemming het doel, maar de reis. Door dit zo aangenaam mogelijk te doen ga je hier steeds meer plezier aan beleven waarmee je eigen rijvaardigheden toenemen. Wellicht ligt hier een taak voor de ervaren toerrijders om juist de minder vaak deelnemende forumleden te activeren. Die laatsten zijn vaak immers ook diegene die het minste aantal kilometers per jaar afleggen.
Laten we eens proberen hier verandering in aan te brengen middels een passende peptalk .
Mijn tanktas is niets bijzonders. Deze is van Büse, maar dan gemonteerd met een QuickLock tankdop bevestigingssysteem. Ik heb de twee attributen gewoon samengevoegd door in de bodem van de tas een verstevigingsplaat te maken en hier weer doorheen de bevestigingsboutjes te schroeven. Het tanken blijft op deze manier eenvoudig en snel. Hoewel ik niet zo vaak hoef te tanken (25ltr tankinhoud), veraangenaamd dit e.a. wel.
Wat betreft de toertocht(en) wil ik wel contact met je houden.
Het is overigens ook mijn ervaring, bij een landelijke club, dat het veelal dezelfde rijders zijn die aan de tochten deelnemen. Zolang er voldoende deelnemers zijn is dit geen probleem. Persoonlijk houdt ik er niet van om in grote groepen te rijden, max. 7 motoren achter elkaar aan is meer dan zat. Zijn er meer deelnemers dan maak ik er meestal twee of drie kleinere groepjes van. Groepjes van bijvoorbeeld 5 rijders die met een tussenpozen van ca. 10min. na elkaar vertrekken. Vanzelfsprekend heb je dan wel voldoende voorrijders met navigatie nodig. Dit rijdt wel zo veilig en geeft voor de omwonenden die wij passeren de minste overlast.
Bij de koffie en/of lunchstop ontmoet je elkaar wel weer, waar je alsnog met elkaar kunt verpozen en ervaringen kunt uitwisselen. Mocht het tempo van jou groep je niet aanstaan, dan kun je zo nodig ook nog van groep ruilen. Echter heb ik inmiddels ervaren dat mindere rijders, door regelmatig deel te nemen aan dit soort tochten, hierdoor betere rijders worden. Vaak worden het dan alsnog vlotte (verkeers)deelnemers die desondanks de veiligheid hoog kunnen blijven houden en hieraan een hoop lol beleven door vlot op te gaan rijden. Ik bedoel echt niet racen, gewoon vlot vooruitgaan. Na een paar tochten weet je vanzelf wel welke deelnemers bij jou rijstijl passen.
Op de motor is immers niet de bestemming het doel, maar de reis. Door dit zo aangenaam mogelijk te doen ga je hier steeds meer plezier aan beleven waarmee je eigen rijvaardigheden toenemen. Wellicht ligt hier een taak voor de ervaren toerrijders om juist de minder vaak deelnemende forumleden te activeren. Die laatsten zijn vaak immers ook diegene die het minste aantal kilometers per jaar afleggen.
Laten we eens proberen hier verandering in aan te brengen middels een passende peptalk .
Mijn motto: Altijd blijven lachen