5 Daagse motorvakantie Eifel (juni 2009)

gereden toer ritten 2008 en 2009
Plaats reactie
René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 20-05-2009 21:03

Ik neem mee:

Bagagerol:
-Kleding; 4x t-shirt, 4x slip, 4x sokken, dunne spijkerbroek, trui, zwembroek, schoenen en plasic zak voor het vuile spul.
-Toiletspullen; douchgel/shampoo, tandpasta, tandenborstel, deo, (scheren doe ik niet).
-Voor de motor; kettingspray, enig gereedschap.
-Motorkleding; regenjas, regenbroek, binnenvoering motorjas, extra handschoenen.
Afbeelding

Tanktasje:
-PASPOORT
-Hotelvoucher
-Beurs; rijbewijs, geld, pinpas, creditcard, wegenwacht pas, pas zorgverzekeraar.
-Fototoestel met extra batterijen
-Telefoonlader
-Redbull
-Zonnebril
Afbeelding Afbeelding

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 25-05-2009 16:43

Gerkenator schreef:...en een cd van dries roelvink.
Zolang je die CD maak niet afspeelt waar ik bij ben... :evil:
Afbeelding Afbeelding

Gast

5 daagse motor vakantie

Bericht door Gast » 25-05-2009 21:39

Hallo Manne...........

ik dacht dat de rit as zondag was daarom heb ik niet afgemeld...

ik ben net terug van een 4 daagse bergritten training in de eifel schitterent weer en mooie route's.

ik weet niet hoe het programma is in juni maar we moeten beslist naar Piesport........een schitterende berg met adembenemd uitzicht en prachtige bochten waar je beslist 2/3 op moet gaan.

ik laat deze Hunsruck route op de navigatie staan....mooie weggetjes en veel bochtenwerk ik probeer m aan te passen met vertrek van Gerolstein ipv Daun.

en je neemt idd gauw teveel mee.... ik neem in iedergeval wel extra boxers mee want een schone tent aan doen met het zeer warme weer wat ik heb gehad is wel lekker, als wij ook zulk weer hebben....

maar vergis je niet het wordt wel zwaar.....we zijn donderdag morgen om 9.00 uur vertrokken en waren om 18.30 uur in het hotel..wij ontbeten om half 8 en zaten met wel wat stops tot 18.00 uur op de motor.
4 dagen dus

het scheelt wel dat wij pas om ongeveer 12.00 uur Duitsland in duiken.


gr Lody

in totaal met de heen en terug weg naar Venlo 1450 km gereden!!!

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 25-05-2009 22:38

bedankt lody, dat zijn handige tips.

maar ik drink liever port dan ik piesport.

gelukkig heb ik een toerfiets, dus die paar km haha.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 25-05-2009 23:04

Hey Lody,

Je hebt dus al een lekker voorproefje gehad :D
Piesport zit ook in onze route (Moezel), dus 'jouw' berg gaan wij ook rijden :shock:
Afbeelding Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 26-05-2009 19:02

René schreef:Hey Lody,

Je hebt dus al een lekker voorproefje gehad :D
Piesport zit ook in onze route (Moezel), dus 'jouw' berg gaan wij ook rijden :shock:

is dat die 2e route op pagina 1?..........als jullie daar zijn geweest is het ook jullie berg!!!

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 26-05-2009 22:13

lody60 schreef:
René schreef:Hey Lody,

Je hebt dus al een lekker voorproefje gehad :D
Piesport zit ook in onze route (Moezel), dus 'jouw' berg gaan wij ook rijden :shock:

is dat die 2e route op pagina 1?..........als jullie daar zijn geweest is het ook jullie berg!!!
Idd, het meest zuidelijke puntje van route 2 is Piesport, en ja straks ook onze berg...
Afbeelding Afbeelding

Richard
stuntdriver
stuntdriver
Berichten: 130
Lid geworden op: 24-08-2008 12:01

eiffel rit

Bericht door Richard » 27-05-2009 21:28

Hallo heren, als ik zo het bericht lees van Lody :shock: , gaat het zeker niet meevallen, ik heb nog nooit langer dan een a twee dagen op de motor gezeten. Maargoed eens moet de eerste keer zijn. :?

Over wat mee te nemen, dacht ik aan: 4 onderbroeken, 4 paar sokken, zwembroek, spijkerbroek, 4 shirts, trui, motorjas en broek, paar schoenen, regenpak, toiletartikelen, beurs, paspoort, fototoestel+lader, telefoon+lader, ketitngspray,bandenrep set.,xtra handschoenen.
eten en drinken zal ik wel wat meenemen, maar kan onderweg gekocht worden toch :?:

en natuurlijk een goed humeur :D :D

Ik doe m'n leren motorpak aan, maar weet niet of ik daar alle dagen in ga rijden.

twijfel alleen nog of ik voldoende ruimte heb in mijn topkoffer en tanktas, of dat ik mischien ook nog een bagagerol moet aanschaffen. :?:

Heb er al echt zin in :D

grtjes Richard
"life began when fuel was invented"

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 27-05-2009 21:34

nou je zit niet 2 dagen achterelkaar op de motor hoor, we slapen en eten ook nog hahaha.

paspoort neem ik trouwens niet mee, want die is verlopen die van mij, en ik vind zonde om die weer aan te vragen.

open grenzen nietwaar?? ik neem wel rijbewijs mee, is ook identificatie.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 27-05-2009 21:50

Hallo Richard...........

neem alleen flesje(s) water mee ik had ook eisthee bij me maar we stopten steeds voor eten en drinken pause......... het flesje heb ik vol weer mee terug genomen .....

we stopte een keer bij een restaurantje in een dorpje daar koste een snitsel met friet 5.90 euro!!!

bij een florelen kweekerij waar we wat dronken koste het 9.90euro ...dus ff doorzoeken we kunnen tussen de middag goedkoop luchen.

Plaats reactie