onderhoud blackbird
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
onderhoud blackbird
dan nu het onderhoud van de honda super blackbird cbr 1100 xx
bouwjaar febr. 2000 injectie
zaterdag 29 jan. nieuwe metzeler z8 banden met haakse aluminium ventielen laten monteren bij bernard
en vandaag 5 febr. een gipro-x gear indicator met shift light en speed warning light laten monteren bij bernard.
inleren ging automatisch gewoon even door alle versnellingen heen op de middenbok en klaar.
heb hem zo geprogrammeerd dat hij knippert als ik 9000rpm heb
bouwjaar febr. 2000 injectie
zaterdag 29 jan. nieuwe metzeler z8 banden met haakse aluminium ventielen laten monteren bij bernard
en vandaag 5 febr. een gipro-x gear indicator met shift light en speed warning light laten monteren bij bernard.
inleren ging automatisch gewoon even door alle versnellingen heen op de middenbok en klaar.
heb hem zo geprogrammeerd dat hij knippert als ik 9000rpm heb
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
laatst een ketting set besteld bij bernard.
ik moest even wat langer op achter tandwiel wachten, maar eindelijk is het geleverd.
nu nog even afspraak maken voor montage.
een rk 530GXW ketting
en een superprox stealth-530 45t achtertandwiel
en een JT-339 3504/17t voortandwiel.
totaal 298,65 euro
dit is het geworden.
ik moest even wat langer op achter tandwiel wachten, maar eindelijk is het geleverd.
nu nog even afspraak maken voor montage.
een rk 530GXW ketting
en een superprox stealth-530 45t achtertandwiel
en een JT-339 3504/17t voortandwiel.
totaal 298,65 euro
dit is het geworden.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
kon ik vandaag gelukkig de blackbird ophalen met de nieuwe ketting erom heen.
zat niet helemaal eromheen wat ik uiteindelijk wilde maar vooruit.
ik had 46 tands stealth besteld, maar zat een 45 tands stealth onder.
had een gouden D.I.D. ketting besteld maar zat een zilveren RK onder.
had een origineel honda voortandwiel ( met rubber ) besteld maar zat een JT voortandwiel onder ( zonder rubber )
nou ja zal wel iets goedkoper voor mij geweest dan uiteindelijk.
moest ik toch nog 298,65 betalen. toch nog wel een heel bedrag.
ik betaal ik doe helm op, ik doe het alarm eraf, en probeer te starten.
hij starte dus niet G*v$D$-E
de multimeter erop, zegt bernard ja dat is de spannings regelaar die is kapot en die kosten zomaar 200 of 250 euro. ( imitatie kost ongeveer 100 tot 150 euro heb ik gegoogled. )
ik had met lopende motor 17V das dus niet goed.
andere regelaar proberen en nog niet goed, bernard zij dat waarschijnlijk de regelaar en de accu beide kapot waren.
toch maar eens met een andere gebruikte accu en mijn eigen oude regelaar proberen, en ja dat werkte ook.
nu gaat bernard een accu voor me bestellen, iets van 60 euro.
ik had geluk dat de regelaar nog steeds spanning leverde aan de slechte accu, die had dus ook wel stuk kunnen gaan daardoor door het harde werken om steeds spanning naar de accu te sturen.
hopelijk blijft die nog heel lang heel.
zat niet helemaal eromheen wat ik uiteindelijk wilde maar vooruit.
ik had 46 tands stealth besteld, maar zat een 45 tands stealth onder.
had een gouden D.I.D. ketting besteld maar zat een zilveren RK onder.
had een origineel honda voortandwiel ( met rubber ) besteld maar zat een JT voortandwiel onder ( zonder rubber )
nou ja zal wel iets goedkoper voor mij geweest dan uiteindelijk.
moest ik toch nog 298,65 betalen. toch nog wel een heel bedrag.
ik betaal ik doe helm op, ik doe het alarm eraf, en probeer te starten.
hij starte dus niet G*v$D$-E
de multimeter erop, zegt bernard ja dat is de spannings regelaar die is kapot en die kosten zomaar 200 of 250 euro. ( imitatie kost ongeveer 100 tot 150 euro heb ik gegoogled. )
ik had met lopende motor 17V das dus niet goed.
andere regelaar proberen en nog niet goed, bernard zij dat waarschijnlijk de regelaar en de accu beide kapot waren.
toch maar eens met een andere gebruikte accu en mijn eigen oude regelaar proberen, en ja dat werkte ook.
nu gaat bernard een accu voor me bestellen, iets van 60 euro.
ik had geluk dat de regelaar nog steeds spanning leverde aan de slechte accu, die had dus ook wel stuk kunnen gaan daardoor door het harde werken om steeds spanning naar de accu te sturen.
hopelijk blijft die nog heel lang heel.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
vandaag de accu opgehaald en ook meteen maar 2 kleine 50ml ketting spray navulbare flesjes.
accu: motobatt quadflex MBTX12U 47,82 euro
S100 ketting spray :2x 50ml 8,38euro
het is een accu met 4 polen 2x een plus en 2x een min pool, dus ideaal voor bijvoorbeeld acculader, navigatie op aan te sluiten.
ook heb ik mijn ATC 2000 oregon scientific helm camera verkocht voor zelfde geld als ik hem zelf heb gekocht.
en heb nu een tachyon xc micro camera
er passen tot max 32gb micro sd kaartjes in ( die zijn duuuur )
waterproof en bijna onverwoestbaar.
nu nog een geschikt plekje vinden op de blackbird, zou eigenlijk niet eens weten waar, ik denk dat het op de helm komt met 3M dual lock velcro. ( soort klitteband )
accu: motobatt quadflex MBTX12U 47,82 euro
S100 ketting spray :2x 50ml 8,38euro
het is een accu met 4 polen 2x een plus en 2x een min pool, dus ideaal voor bijvoorbeeld acculader, navigatie op aan te sluiten.
ook heb ik mijn ATC 2000 oregon scientific helm camera verkocht voor zelfde geld als ik hem zelf heb gekocht.
en heb nu een tachyon xc micro camera
er passen tot max 32gb micro sd kaartjes in ( die zijn duuuur )
waterproof en bijna onverwoestbaar.
nu nog een geschikt plekje vinden op de blackbird, zou eigenlijk niet eens weten waar, ik denk dat het op de helm komt met 3M dual lock velcro. ( soort klitteband )
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- nr 1 driver
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 07-02-2010 16:30
accu's.
controleerde laatste alles onder de motorkap van mijn soefzoeki swift en zag allemaal witte rommel rond de accu.
laadstroom was goed, dus accu niet.
maar wel een paar uur bezig geweest al die witte troep weg te spoelen en te laten drogen.
het nadeel voor de meesten van ons is denk ik dat we afhankelijk zijn van de kundigheid en eerlijkheid van de reparateur.
het schoonmaken en afstellen van mijn dubbele carb op de nighthawk heeft mij zowat de helft van de aanschafprijs van de motor gekost en nog is het niet helemaal super.
(inmiddels de motorzaak wel verdwenen)
controleerde laatste alles onder de motorkap van mijn soefzoeki swift en zag allemaal witte rommel rond de accu.
laadstroom was goed, dus accu niet.
maar wel een paar uur bezig geweest al die witte troep weg te spoelen en te laten drogen.
het nadeel voor de meesten van ons is denk ik dat we afhankelijk zijn van de kundigheid en eerlijkheid van de reparateur.
het schoonmaken en afstellen van mijn dubbele carb op de nighthawk heeft mij zowat de helft van de aanschafprijs van de motor gekost en nog is het niet helemaal super.
(inmiddels de motorzaak wel verdwenen)
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
vandaag een DAMEN regenoverall gekocht via marktplaats van een leuke dame, wel 2de hands maar in zeer goede staat. het is uiteraard wel een heren pak.
en het is een DAMEN past mooi bij mijn DAMEN LEATHERS leren pak.
vandaag al meteen goed kunnen uitproberen, heb dikke regenbui en zelfs beetje hagel gehad harde wind en zelfs op het eind nog even een lekker zonnetje.
heeft de test goed doorstaan.
en het is een DAMEN past mooi bij mijn DAMEN LEATHERS leren pak.
vandaag al meteen goed kunnen uitproberen, heb dikke regenbui en zelfs beetje hagel gehad harde wind en zelfs op het eind nog even een lekker zonnetje.
heeft de test goed doorstaan.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
laatst bij bernard kleine knipperlichtjes gekocht
de booster mini raw m-3 lang
heb ze er gisteravond met een verkouden kop en pijnlijke keel eventjes netjes opgezet.
staan een stuk netter dan die vooroorlogse knipperlichten die honda al jaren lang gebruikt op vele modellen.
ik zou eerst een smoke achterlicht met geintregreerde knipperlichten doen, maar die zijn voor mijn model niet te vinden en het is ook nog eens niet legaal.
maar dit staat ook erg mooi, ben er wel tevreden over.
was iets van 14,95 euro kwijt voor de BOOSTER mini r.a.w. m-3 lang O22G03 en nog eens 7,75 euro voor de honda indy spacers SHIN YO SY-207-063.
heb ook meteen even mijn Q-POWER lite voedingskabel van waypoint 35,00 euro voor de garmin erop gezet. GZM-QLITE-03RA
KLIK
de booster mini raw m-3 lang
heb ze er gisteravond met een verkouden kop en pijnlijke keel eventjes netjes opgezet.
staan een stuk netter dan die vooroorlogse knipperlichten die honda al jaren lang gebruikt op vele modellen.
ik zou eerst een smoke achterlicht met geintregreerde knipperlichten doen, maar die zijn voor mijn model niet te vinden en het is ook nog eens niet legaal.
maar dit staat ook erg mooi, ben er wel tevreden over.
was iets van 14,95 euro kwijt voor de BOOSTER mini r.a.w. m-3 lang O22G03 en nog eens 7,75 euro voor de honda indy spacers SHIN YO SY-207-063.
heb ook meteen even mijn Q-POWER lite voedingskabel van waypoint 35,00 euro voor de garmin erop gezet. GZM-QLITE-03RA
KLIK
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
de metzeler z8 bandjes waren helemaal versleten na 9800km, de achterste was bijna op canvas en dus erg dun in het midden.
heb een leuk setje op de kop kunnen tikken en het is dit maal pirelli geworden. ( hoort metzeler ook bij ) alles inclusief 100 eurotjes.
de pirelli dragon super corsa pro sc1 en sc2
er hoort een 180 om achter maar het is een 190er geworden.
ze zijn volgens bronnen op internet niet al te best in de regen omdat het een circuitband is. maar ja who cares, ik probeer toch zo veel mogelijk regen te vermijden.
moest even wennen aan het ietsje andere stuurkarakter van dit merk. en ik denk dat mijn balhoofdlager ook wat versleten is, want ik voelde nu met deze rubbers wel een bepaald punt bij het sturen.
binnenkort maar balhoofd lager vervangen en vorkpoot keerringen vervangen ( die zweten aan 1 kant beetje )
KLIK
KLIK
KLIK oude versleten bandje
heb een leuk setje op de kop kunnen tikken en het is dit maal pirelli geworden. ( hoort metzeler ook bij ) alles inclusief 100 eurotjes.
de pirelli dragon super corsa pro sc1 en sc2
er hoort een 180 om achter maar het is een 190er geworden.
ze zijn volgens bronnen op internet niet al te best in de regen omdat het een circuitband is. maar ja who cares, ik probeer toch zo veel mogelijk regen te vermijden.
moest even wennen aan het ietsje andere stuurkarakter van dit merk. en ik denk dat mijn balhoofdlager ook wat versleten is, want ik voelde nu met deze rubbers wel een bepaald punt bij het sturen.
binnenkort maar balhoofd lager vervangen en vorkpoot keerringen vervangen ( die zweten aan 1 kant beetje )
KLIK
KLIK
KLIK oude versleten bandje
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
laatst bij bernard mijn balhoofd lager laten vervangen, daar zat volgens hem wat ruimte op, ook heb ik de vork-keer-ringen vervangen, er was namelijk 1 lek.
en nieuwe vork olie erin, er zat volgens bernard veel te weinig olie in, en ook nog eens ongelijk niveau links en rechts. er hoort standaard 10w olie in maar er zit nu castrol 5w olie in.
ook heb ik een hugger gekocht en geplaatst, dus nu blijft mijn schokbreker en veer en achterbrug ook wat schoner, en het staat wel leuk. koste me 25 euro.
hugger en band
en nieuwe vork olie erin, er zat volgens bernard veel te weinig olie in, en ook nog eens ongelijk niveau links en rechts. er hoort standaard 10w olie in maar er zit nu castrol 5w olie in.
ook heb ik een hugger gekocht en geplaatst, dus nu blijft mijn schokbreker en veer en achterbrug ook wat schoner, en het staat wel leuk. koste me 25 euro.
hugger en band
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.