onderhoud blackbird

problemen met je bike of ben je er mee aan het klusse?
Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 07-05-2012 22:30

ok dit keer geen ex circuit banden.

dit keer een nieuw vers setje net op de markt.
continental road attack 2

er is nog niet zo heel veel bekend over deze band.
het is op internet en in forums alleen maar dunlop en michelin tegenwoordig, en omdat ik toch wel wat een aparte jongen ben heb ik voor continental gekozen.


ik heb ze zo 6 mei besteld, even wachten tot ze binnenkomen en dan gaan ze er om, ben benieuwd.

Afbeelding
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gast

continental

Bericht door Gast » 08-05-2012 19:09

die banden die je besteld hebt zin echt top banden had ze onder mn bmw slijten mooi gelijkmatig af en onder alle omstandigheden een goede grip anders kan ik niet zeggen :gek

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 08-05-2012 22:25

slijten wel redelijk snel voor een toer/sport band las ik op internet.

ik heb ze ook gekocht vanwege de specificaties die ze schijnen te hebben, maar vooral omdat ik het profiel wel mooi vind.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Richard
stuntdriver
stuntdriver
Berichten: 130
Lid geworden op: 24-08-2008 12:01

Bericht door Richard » 15-05-2012 22:58

He Gerke, ik heb ze ook op mn VFR zitten, weet alleen niet of dat ook de 2 is, maar ze hebben idd goede recencies op droog en nat.
"life began when fuel was invented"

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 15-05-2012 23:06

jij hebt de road 1

de road 2 die ik nu heb die gaat minder lang mee.

viel me gisteren op weg naar huis wel op dat ze zeer licht een bocht in sturen, even wennen dus, maar ja het was donker ( was 21:30 ) dus heb rustig aan gedaan.

met zonnig droog weer maar eens wat verder testen.
word straks met de vrije dagen op komst wel redelijk weer geloof ik.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 19-09-2012 23:13

nieuwe update.

die continental road attack 2 zijn me erg goed bevallen, eigenlijk nog het best van alle vorige gereden banden, hoewel ik deze het minst op de rand gereden heb, misschien komt het door de vorm van de band ik weet het niet.

erg veel grip en lekker sportief en licht sturen, heb er denk ik 8000km mee gereden om en nabij.
de voorband die kon nog wel 3000km duizend mee denk ik, en de achterband nog hooguit 500km tot 1000km denk ik.

band is snel warm en slijt ook mooi af. wel snel vierkant op snelweg.
ook bij deze band, de laatste kilometers gaan erg snel, vanwege geen profiel in het midden van de band. en de band hoef je vanaf nieuw niet in te rijden want er zit geen gladde siliconen laag op.

ik heb sinds zaterdag 15 september een nieuwe banden set eronder laten zetten door frank switser uit purmerend AFS, voor aantrekkelijke prijs mag ik dit merk eens proberen en testen.
het zijn Sport-Toer banden Nankang Roadiac WF-1 made in taiwan. ze zijn bekend van de autobanden.
dit is hun eerste motorband.

ze zijn nog redelijk onbekend in europa met deze banden.
misschien ben ik zelfs wel 1 van de eersten met deze banden eronder in nederland.

eerste indruk: wel mooi profiel, ziet er niet goedkoop uit in ieder geval.
banden gingen volgens garage ook redelijk makkelijk om de velg en geen slingers of andere rare dingen gezien, qua lood en balanceren ook niet meer of minder dan andere merken.

de testrit naar huis: eerste paar rotondes en bochten wel even wennen, je moet de motor wel beetje op snelheid houden door de bocht, dus beetje met gas erop want ze vallen makkelijk in de bocht, maar lang niet zo erg als de michelins en het went erg snel want het gaat wat geleidelijker dus absoluut niet nadelig.

als ik ze met de metzeler z8 en de conti's vergelijk dan worden ze iets minder warm, maar dat kan natuurlijk ook aan de buitentemperatuur en het wegdek liggen die word ook steeds kouder.

heb de eerste 700km er al bijna op en ik had totaal niet het idee dat ik met goedkope banden onderweg was. overal genoeg grip en een lekker licht en neutraal stuurkarakter.
ze kunnen het vermogen van de blackbird ook goed aan tot nu toe, maar moet wel bekennen dat ik ze nog niet sportief gebruikt heb, alleen nog maar normaal tot vlot mee gereden.

snelweg ook paar keer met losse handen, blijft lijnrecht en ook geen slinger in stuur of onbelans.

er zit vrij diep profiel in de banden, dus misschien haal ik wel redelijk wat kilometers met de banden, dat is nog even afwachten.

binnenkort zal ik eens in de regen gaan rijden, dat heb ik nog niet geprobeerd namelijk, maar verwacht geen rare dingen ( hoop ik )

nu ben ik wel een beetje een aparte jongen dus daarom wilde ik wel eens een apart merk proberen, bijna niemand wil of durft dit merk uit taiwan te proberen onder zijn motor, en zijn allemaal erg sceptisch.

en tot nu toe erg tevreden. maar ja het is ook nog maar 700km he. je weet het pas wanneer je het gewoon eens zelf probeert.

Zero degree belting system ( 0 graden staalgordel )
Dual compound
Jointless Space Belt or JLSB
Single steel winding system




oude CONTI ROAD ATTACK 2 nog niet helemaal versleten
Afbeelding

nankang roadiac WF-1 VOOR
Afbeelding

nankang roadiac WF-1 ACHTER
Afbeelding


VOOR
Afbeelding

ACHTER
Afbeelding

Afbeelding
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 19-09-2012 23:32

ook heb ik in de vakantie periode een set remus grand prix carbon uitlaten gekocht zonder E keur en zonder db killers.

zat er binnen een uur op.

heerlijk sportief zwaar geluid, zelfs als je stil staat en gewoon stationair dan hoor je hem lekker gorgelen, net een leeuw in blik.

op snelweg hoor ik hem dan weer niet, maar dat zal vanwege de wind zijn. maar als ik langzaam rijd of sportief wegtrek dan klinkt ie heerlijk illegaal.

moet voordat ik duitsland in ga maar wel een setje db killers scoren.

valt me op dat hij makkelijker loopt en ook zuiniger is, reserve lampje gaat pas 50km later branden als normaal, dus ze verdienen zich ook nog wel een beetje terug financieel. verder is alles standaard op mijn motor dus geen tuning en nog steeds origineel filter.


Afbeelding
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 20-09-2012 01:25

jouw motor heeft toch ook nog carburateurs?
zo ja, daarom wordt ie zuiniger. Je mengsel wordt te schraal met het risico dat de kleppen verbranden...
net als bij mijn motor rest dan niets anders dan grotere sproeiers monteren.
als je de pgm-fi hebt regelt hij het zelf wil bij.
Afbeelding Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 20-09-2012 17:49

heb injectie.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 20-09-2012 19:32

dus de volgende stap is een Power Commander en K&N luchtfilter?
Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie