Dynojet Powercommander

problemen met je bike of ben je er mee aan het klusse?
René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Dynojet Powercommander

Bericht door René » 01-07-2010 14:44

Heb net op de X11 een Dynojet Powercommander gemonteerd.

Afbeelding
Settings geladen voor de X11 icm Laser open dempers en K&N luchtfilter.
Mijn bevindingen na de eerste testrit:
  • > Veel meer souplesse onderin, in de 3e versnelling oppakken van onder de 1500 tpm is geen probleem!
    > Geen 1-0 reactie meer in het gas
    > Ik kan nu wel 80km/u rijden zonder stotteren rond de 3000tpm
    > Natrappen boven de 6000tpm
    > Turbine achtig geluid door de airbox
    > POWWWERRRRRR! :twisted: [/list:u]Het leuke is dat is via een USB kabeltje zo een andere setting kan laden voor bijvoorbeeld meer souplesse of agressiever karakter, FUN!

Afbeelding Afbeelding

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 01-07-2010 15:43

Ik vond de motor iets te mooi (lees saai) lopen stationair draaien.
Computer eraan, ietsjes minder brandstof laten inspuiten bij dichte gasklep en ik heb een mooi rauw geluid bij stationair!
Mooi systeem!
Afbeelding Afbeelding

kawaroffeltje
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 07-02-2010 16:30

Bericht door kawaroffeltje » 01-07-2010 17:08

heeft zo'n bakje niet een hoge 'ik blijf aan de gang' factor, je blijft uitproberen etc?

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 01-07-2010 17:58

kawaroffeltje schreef:heeft zo'n bakje niet een hoge 'ik blijf aan de gang' factor, je blijft uitproberen etc?
Dat ligt denk ik erg aan je zelf, als je het leuk vind kun je zelf de mapping bijstellen. Als je dat niet wilt kun je je motor op een Dynojetbank perfect laten afstellen en ben je klaar...
Afbeelding Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 02-07-2010 18:49

beetje zoals chiptuning bij auto's??

waar heb je hem zitten trouwens.
wel een leuke en zo te zien handige gadget
loopt ie zuiniger of dorstiger?
en wat koste dat

misschien zou die van mij daar ook mooier door lopen in de 2de versnelling, ik blijf dat een rot versnelling vinden vanwege het wegschieten soms dus ook alles of niets in de 2de.

( ik wilde mijn stationair toerental ook beetje beter regelen, maar toen draaide ik de hele kabel eruit, en nou moet alles los, tank luchtfilterhuis en carberateurs ) ( ik probeer daar nog iets handigs op te verzinnen. )
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

jwslofstra
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 70
Lid geworden op: 29-06-2009 12:55

Bericht door jwslofstra » 02-07-2010 19:22

Als ik het goed heb, is de dynojet alleen voor injectie motoren (verbeter me maar als ik het niet goed heb) dus dat zal niet gaan Gerke.

Ik dacht dat er wel soortgelijke dingen zijn voor carburatie motoren alleen is dat in de vorm van andere gasnaalden, sproeiers etc.
Dit is overigens wel van dynojet.
Weet dat er een zaakje in Winschoten zit die er heel veel mee doet, Kleinstra heet hij geloof ik.

Heb zelf ook een powercommander gehad op de MV en na 2 weken er al vanaf gehaald.
Hij zat bij mij onder de budyseat en is door de warmte van de uitlaat die daar vlak langsloopt volledig doorgefikt.
There are only three speeds, fast, very fast & oh shit!

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 02-07-2010 19:32

Helaas Gerke, de Powercommander van Dynojet is idd alleen voor injectiemotoren.
Je kunt wel een Dynojet Kit met sproeiers en naalden krijgen voor je carb. Wat dat kost weet is niet.

Mijn Powercommander heb ik boven op de originele ECU net voor het achterlicht geplaatst.
Kosten incl 02 eliminator waren €350, veel geld maar het is het voor mij waard.

Heb gister nog eens een andere mapping geladen welke belachelijk veel koppel onderin en in het middengebied geeft. EVIL!!!
Ook de overgang van koppel naar vermogen gaat nu geweldig, gisteravond even een sprintje gedaan van 0-230 (waar 100 mag :roll:), fenomenaal!

Over het verbruik kan ik nog niets zeggen, ik houd jullie op de hoogte.
Afbeelding Afbeelding

Gast

Dynojet kits NL

Bericht door Gast » 03-07-2010 02:33

Dynojet kit voor kawasaki kost 96,- moet er dan nog wel in..
Zie link:
http://www.bccp.nl/shop2/index1.html :P

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 03-07-2010 09:02

96 euro plus waarschijnlijk opnieuw kleppen stellen of CO opnieuw afstellen en carbs e.d. plus dus de montage van de dynojet.

zal dan ook wel zo'n 300 euro totaal zijn.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 08-07-2010 22:24

Ok, ik wist het, power kost brandstof.
Voorheen reed ik 1:16 nu is het 1:13.
Gezien de toename van vooral het koppel vind ik het eigenlijk nog wel meevallen.
Ik kan natuurlijk voor hele lange ritten als vakanties een zero map laden in de Powercommander dan zal het verbruik weer zo'n 1:16 zijn.
Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie