nog steeds in de lappenmand

problemen met je bike of ben je er mee aan het klusse?
kawaroffeltje
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 07-02-2010 16:30

nog steeds in de lappenmand

Bericht door kawaroffeltje » 26-04-2010 08:08

ondanks het mooie weer is er voor mij op dit moment nog geen mogelijkheid te rijden.
de kawa zit in de lappenmand.

de carburateur had nieuwe vacuüm rubbers nodig en die zijn uit duitsland besteld

zo zagen ze eruit
AfbeeldingAfbeelding

hier zitten de nieuwe al op de 'pistons'

AfbeeldingAfbeelding


de dekseltjes waren stevig verroest en heb ze behandelt met hammerite

AfbeeldingAfbeelding

kawaroffeltje
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 07-02-2010 16:30

Bericht door kawaroffeltje » 26-04-2010 08:17

de bovenkant van de tank was niet fraai.
men had er vroeger wat opgeplakt (leren tasje), dit er weer afgehaald en wat bijgeverfd..

dus dacht in een helder moment dat dit ook wel met hammerite kon.
jammer dan, bleek niet bestand tegen benzine (na een mail met de fabrikant/importeur)

er zaten ook wat blaasje op de boven kant en ik probeerde die eraf tehalen.
shit happens, het bleek net plakfolie en trok hele vellen clearcoat van de tank.

nu hoeft het van mij niet super perfect , maar dit was ook niks

dus drie kleuren motip/colorworks metallic lak en freehand werk zit ik nu op dit moment met dit resultaat

AfbeeldingAfbeelding


en zo zag het origineel eruit

Afbeelding

maar motip waarschuwde mij dat hun normale blanke acryl lak niet echt bestendig is tegen benzine.
als het erop viel moest je het direct wegvegen.
en laten we wel zijn, daar sta je ergens bij een pomp en niks bij je om te vegen, dus dat word niks.

maar men had ook een 2Komponenten lak in spuitbus.

dus dit weekend daarmee bezig geweest.
gelukkig heb ik een 3M dampfilter masker en die was wel nodig.
tjonge wat stinkt dat spul, maar het werkt wel goed.
foto's van het resultaat doe ik later vandaag denk ik als he zonnetje wat meewerken wil

kawaroffeltje
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 07-02-2010 16:30

Bericht door kawaroffeltje » 26-04-2010 17:51

en hier het resultaat
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

en dit is de speciale motip 2K spuitbus

Afbeelding

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 26-04-2010 19:50

Ziet er netjes uit zeg! Komen er nog Kawa merk stickers op?
Zo ja, het is mooi om de stickers te plakken en daarna de gehele tank nog maals met blanke lak te spuiten zodat de stickers onder de lak komen.
Afbeelding Afbeelding

kawaroffeltje
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 07-02-2010 16:30

Bericht door kawaroffeltje » 26-04-2010 20:19

René schreef:Ziet er netjes uit zeg! Komen er nog Kawa merk stickers op?
Zo ja, het is mooi om de stickers te plakken en daarna de gehele tank nog maals met blanke lak te spuiten zodat de stickers onder de lak komen.
hallo René.
heb de originele metalen naam plaatjes nog dus die komen er weer op.
de ltd logo's waren afgeplakt en zijn zoals origineel.

Joeye
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 57
Lid geworden op: 31-05-2009 09:12

Bericht door Joeye » 27-04-2010 13:03

Mooi gelukt hoor

kawaroffeltje
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 07-02-2010 16:30

Bericht door kawaroffeltje » 27-04-2010 13:53

Joeye schreef:Mooi gelukt hoor
ben er ook erg blij mee.
zitten een par 'lopers' in maar daar kan ik mee leven.

kan de motorfiets niet eerder proberen met de nieuwe diafragma's dan wanner de tank er weer op zit met benzine (minimaal 1 week uitharden) omdat ook de benzine kraan een vacuüm type is.

(en dan maar hopen dat hij het weer doet)

kawaroffeltje
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 07-02-2010 16:30

Bericht door kawaroffeltje » 25-05-2010 17:24

even een update.
een setback doordat een van de bouten afknapte van de uitlaat op de cilinder.
net die , die het dichtste bij het frame zit dus moeilijk bij te komen.
maar dit weekend ermee bezig geweest en het lijkt erop dat het met een nieuwe draadtap weer gaat lukken

kawaroffeltje
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 07-02-2010 16:30

Bericht door kawaroffeltje » 13-06-2010 09:17

alles is dan toch in orde gekomen en de nieuwe diafragma's in de carburateurs doen hun werk goed.
ben er ook achter waarom hij zo'n groot geluid heeft, toch lekke uitlaten :?

vind de paintjob knap geslaagd voor een amateur en het is een leuk totaal plaatje geworden.

jammer genoeg moet hij toch weg omdat ik na een kilometer of 30 al kramp krijg.
ik zit te diep en daarom maken mijn benen scherpe hoeken.
dus maar op marktplaats gezet en afwachten wat het word.
verder geen woorden maar plaatjes.

AfbeeldingAfbeelding

was al even wezen kijken naar kawa kle500, ook een twin met een blok uit een er5.

Afbeelding
mooie hoge zit, voor mijn gevoel veel power, had een carbon uitlaat en heftig geluid.

was best wel enthousiast totdat ik op de oude ltd stapte.
en laat nu die ltd qua blok veel smoother zijn.
eigenlijk best jammer dat hij weg moet maar de volgende word denk ik weer een twin en wel een honda nighthawk

Afbeelding

heb erop gereden, echte twin en hogere zit, nu nog een goede vinden voor een juiste prijs

kawaroffeltje
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 07-02-2010 16:30

Bericht door kawaroffeltje » 22-06-2010 17:03

de kogel is door de kerk zogezegd.
heb toch voor een nighthawk gekozen en die ziet er ongeveer zo uit
Afbeelding

begin volgende maand kan ik hem ophalen dus nog even op de ltd verder tuffen .

vraag mij trouwens wel eens af wat de gemiddelde cc waarden zijn van deze club.
heb het idee dat de zwaardere motoren het meest vertegenwoordigt worden

Plaats reactie