nog steeds in de lappenmand
-
- nr 1 driver
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 07-02-2010 16:30
ik denk dat het het eerder oplost en zo mee verbrand.
ze hebben ook een moto power 2 die je voor de winterstalling in de tank gooit.
voorkomt vergumming van de benzine.
uiteindelijk heeft het mij 2 flesjes gekost, eerst als mix in een volle tank , later de reparatie mix.
een kennis van mij , waarvan ik een custom 900 mocht gebruiken kende dit product ook niet.
reed maar 500 km per jaar in kleine ritjes.
na de winterstop wilde de motor niet goed starten, moest meestal achter de auto aangetrokken worden.
ik heb toen in 2 dagen 500 km gereden waarbij ik ook die forté heb gebruikt.
dit voorjaar starte de motor wel uit zichzelf, niet direct op alle 4 cylinders, maar die kwamen er gauw weer bij.
dus het lijkt mij een goed middel voor zo nu en dan als een motor toch wat problemen heeft.
voor gemiddeld een euro of 14 is het een niet al te dure mogelijkheid
ze hebben ook een moto power 2 die je voor de winterstalling in de tank gooit.
voorkomt vergumming van de benzine.
uiteindelijk heeft het mij 2 flesjes gekost, eerst als mix in een volle tank , later de reparatie mix.
een kennis van mij , waarvan ik een custom 900 mocht gebruiken kende dit product ook niet.
reed maar 500 km per jaar in kleine ritjes.
na de winterstop wilde de motor niet goed starten, moest meestal achter de auto aangetrokken worden.
ik heb toen in 2 dagen 500 km gereden waarbij ik ook die forté heb gebruikt.
dit voorjaar starte de motor wel uit zichzelf, niet direct op alle 4 cylinders, maar die kwamen er gauw weer bij.
dus het lijkt mij een goed middel voor zo nu en dan als een motor toch wat problemen heeft.
voor gemiddeld een euro of 14 is het een niet al te dure mogelijkheid
-
- nr 1 driver
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 07-02-2010 16:30
het probleem bleek toch niet helemaal opgehelderd te zijn.
dus alsnog naar de garage en de carburateur bleek knap vervuild te zijn.
doorgangen zaten dicht, de acceleratie pomp werkte niet goed meer en er zat zelfs roest in de vlotterkamers.
ook bleken de dubbele gaskabels niet goed meer.
word even een dure grap om te laten doen, maar als ik hem daarna goed onderhoud dan heb ik er een fijn motorfietsje aan.
dan zijn de carbs schoon en afgesteld, gesynchroniseerd en de kleppen gesteld
pech was alleen dat de onderdelen wat minder vlot binnen kwamen vanwege vakantie perikelen bij de leveranciers.
dus hij is nu dikke drie weken weg en wacht nog op 1 kabel
dus alsnog naar de garage en de carburateur bleek knap vervuild te zijn.
doorgangen zaten dicht, de acceleratie pomp werkte niet goed meer en er zat zelfs roest in de vlotterkamers.
ook bleken de dubbele gaskabels niet goed meer.
word even een dure grap om te laten doen, maar als ik hem daarna goed onderhoud dan heb ik er een fijn motorfietsje aan.
dan zijn de carbs schoon en afgesteld, gesynchroniseerd en de kleppen gesteld
pech was alleen dat de onderdelen wat minder vlot binnen kwamen vanwege vakantie perikelen bij de leveranciers.
dus hij is nu dikke drie weken weg en wacht nog op 1 kabel
-
- nr 1 driver
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 07-02-2010 16:30
hij is klaar.
rijd een stuk beter, lekker zuinig maar heeft en bak met geld gekost.
tja dat heb je met een bijna 25 jaar oude motor.
twee weken geleden ook nog de km teller niet in orde.
zat al een andere kabel op, had nog een tweede teller maar ook die gaf maar de helft van de snelheid aan.
bleek het wormwiel op de as te zijn.
blijft een hobby van vette handen en zo nu en dan heerlijk de wind om je oren
heb van de week op een bmw kt100 gereden.
zal op de snelweg prima gaan maar vind de zithouding niet echt lekker.
en met de harde wind van de laatste tijd ook erg windgevoelig.
ben dus wel blij met de nighthawk.
hoop volgend jaar eens met jullie mee te rijden
rijd een stuk beter, lekker zuinig maar heeft en bak met geld gekost.
tja dat heb je met een bijna 25 jaar oude motor.
twee weken geleden ook nog de km teller niet in orde.
zat al een andere kabel op, had nog een tweede teller maar ook die gaf maar de helft van de snelheid aan.
bleek het wormwiel op de as te zijn.
blijft een hobby van vette handen en zo nu en dan heerlijk de wind om je oren
heb van de week op een bmw kt100 gereden.
zal op de snelweg prima gaan maar vind de zithouding niet echt lekker.
en met de harde wind van de laatste tijd ook erg windgevoelig.
ben dus wel blij met de nighthawk.
hoop volgend jaar eens met jullie mee te rijden
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
-
- nr 1 driver
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 07-02-2010 16:30
heb even een vraag over het elektrisch circuit.
als je knipperlichten bij een hoger toerental sneller knipperen, als je neutraal lampje op het dashboard, en de koplamp iets flauwer gaat branden als je je remlicht laat branden.
moet ik het dan zoeken in de spanningsregelaar of wat anders?
nog een vraag over de ketting spanning.
meten jullie die al zittende op de motor, dus belast, of op de stander onbelast?
als je knipperlichten bij een hoger toerental sneller knipperen, als je neutraal lampje op het dashboard, en de koplamp iets flauwer gaat branden als je je remlicht laat branden.
moet ik het dan zoeken in de spanningsregelaar of wat anders?
nog een vraag over de ketting spanning.
meten jullie die al zittende op de motor, dus belast, of op de stander onbelast?
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
ik doe hem op de middenbok, dus achterwiel van de grond af, en dan moet ie ongeveer 1,5 tot 2cm omhoog en 1,5tot 2cm omlaag speling hebbenkawaroffeltje schreef:
nog een vraag over de ketting spanning.
meten jullie die al zittende op de motor, dus belast, of op de stander onbelast?
http://www.goedmotorrijden.be/read-and- ... d-ketting/
op het andere heb ik geen kaas gegeten.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- moderator
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 04-09-2008 20:51
-
- nr 1 driver
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 07-02-2010 16:30