Deejay's Garage

problemen met je bike of ben je er mee aan het klusse?
Plaats reactie
deejay
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 43
Lid geworden op: 11-12-2009 12:23

Deejay's Garage

Bericht door deejay » 11-12-2009 12:39

Ik zal hier ook maar even een topic openen over waar mijn geknutsel zoal plaats vind...

Begin 2006 waren we in de gelukkige positie een loods van 100m2 op het industrieterrein te kunnen kopen. Dat gaf een flink stuk rust, want bij elk klusje was het weer lastig om even ergens terecht te kunnen.

Vooral het laatste jaar is er een hoop verbeterd, want daarvoor stond het simpelweg te vol met allerhande zooi die ik bij elkaar verzameld had..

hier een paar plaatjes van halverwege 2007...

Afbeelding

Afbeelding

Vorig jaar heb ik zelf een motorbrug gemaakt van een heftafel die ik gekocht had via een faillissementsverkoop...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik samen met mijn dochter de motorheftafel in de rode verf gezet...

Afbeelding
Afbeelding

Ook even een recentere foto van 1 van de twee werkbanken...

Afbeelding

Naast een brug voor motoren is de garage sinds kort ook voorzien van een autobrug waar ik zeer wijs mee ben. Die brug moet nog afgemonteerd worden en vastgezet worden aan de vloer...

Afbeelding

deejay
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 43
Lid geworden op: 11-12-2009 12:23

Bericht door deejay » 12-12-2009 08:46

De afgelopen week weer even lekker wezen knutselen, de burg zit eindelijk vast aan de vloer.

de elektrische installatie lijkt nog wel van voor de oorlog, maar zal wel origineel zijn geweest in 1978. Toch vind ik het geen veilig idee dat ze 400volt als stuurspanning gebruiken.

Afbeelding

Via marktplaats een 24volt voeding gekocht van Siemens en op het zoldertje nog een besturingskast van kunststof gevonden.

Afbeelding

Toen de voeding vandaag binnen kwam bleek hij de halve kast te vullen, maar dat is niet zo'n probleem.

Afbeelding

Ik had ook nog wel een nieuw relais te liggen, wat drukknoppen en een benaderingsschakelaar. Dat laatste ga ik gebruiken als eind schakelaar bij het omhoog gaan van de brug.

Afbeelding

Daarna heb ik de gereedschapswagen die ik aan het aanpassen en opknappen ben maar even bewerkt met een kwast vol afbijtmiddel...daar moet ik de bovenste beugel voor de gasfles ook nog aan vast lassen.

Afbeelding

Hij wordt hamerslagblauw met grijze laden en het lasapparaat komt er bovenop te liggen. Dit heeft als voordeel dat je hem makkelijker overal naartoe rijdt, maar ook kunt gebruiken als je onder een auto moet lassen die op de brug staat.

Gisteravond even op en neer Leeuwarden geweest om de onderdelen voor de GS op te halen...

Afbeelding

deejay
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 43
Lid geworden op: 11-12-2009 12:23

Bericht door deejay » 12-12-2009 18:55

Vorige week vrijdag heb ik een ZZR 1100 opgehaald en daar moet nog heel wat aan gebeuren. Dus hier ook maar de vorderingen posten.

de eerste foto's

Afbeelding

Afbeelding

Er zitten nieuwe banden op

Afbeelding

Wat ik me wel afvraag is of dit een origineel voorscherm is? want mijn vorige ZZR had een heel ander voorscherm.

Afbeelding

deejay
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 43
Lid geworden op: 11-12-2009 12:23

Bericht door deejay » 12-12-2009 18:57

Zoals eerder beloofd de foto's

De defecte kop...

Afbeelding

Met de nieuwe ongefreesde klepzittingen...

Afbeelding

Omdat ik van schoon werken hou, eerst vanmorgen de kop in de onderdelenwasser gedaan, we moesten toch twee VW kever koppen wassen :D

Afbeelding

deejay
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 43
Lid geworden op: 11-12-2009 12:23

Bericht door deejay » 12-12-2009 18:59

Vandaag terwijl Daniëlle aan het knutselen heb ik even gekeken of alles een beetje compleet is en wat er beschadigd...

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk een foto van mijn dochter...

Afbeelding

Er zitten twee barsten in de kuip, maar eens kijken of ik die ga lassen aan de achterzijde of dat ik er geschikte een paar goede delen kan vinden. Aangezien er zat roest aan de tank zit moet de boel toch gespoten worden :D

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 13-12-2009 02:42

Dat ziet er allemaal heel goed uit!
Als ik dit zo zie heb je volgens mij geen tijd meer om voor een baas te werken en al helemaal niet meer voor een vrouw/vriendin :?: :!:
Afbeelding Afbeelding

deejay
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 43
Lid geworden op: 11-12-2009 12:23

Bericht door deejay » 13-12-2009 09:54

Ik heb zelfs tijd voor een vrouw en een bijvrouw :lol:

Gisteravond nog 3 uurtjes bezig geweest om de Game PC van mijn vrouw weer in het gareel te helpen :lol:

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 13-12-2009 16:17

Cursus timemanagment gedaan zeker, of je slaapt niet :lol:
Afbeelding Afbeelding

deejay
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 43
Lid geworden op: 11-12-2009 12:23

Bericht door deejay » 13-12-2009 16:59

Ik ben van nature wel een beetje hyper :lol:

Plaats reactie