Hoi,
Ik heb nog steeds wat problemen om mn oldtimertje lekker te laten lopen.
Tijdens t rijden hoor je af en toe wat naverbranding in de uitlaat en hij trekt ook niet echt lekker, beetje schokkerig o.i.d., pas vanaf de 5000 toeren loopt hij lekker.
Enige idee wat ik beter zou moeten afstellen, heb 2 schroeven / naalden op de carburateur zitten, 1 vrij grote (vlak naast de choke) en een heel kleintje.
Ik heb het vermoeden dat de grote van het gas is en de kleine van de lucht.
Iemand suggesties?
carburateur
-
- nr 1 driver
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 29-06-2009 12:55
carburateur
There are only three speeds, fast, very fast & oh shit!
-
- stuntdriver
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 24-08-2008 12:01
carburateur
He JW.
allereerst even zeggen de MV F4 is echt supergaaf die je hebt
(lees Jaloers)
nu over de Carb. de 2 schroeven die erop zitten zijn als ik het goed heb voor je stationaire toerental (ikdenk dat dat de grote zal zijn) en je CO schroef, dit is meestal een kleiner schroefje.
dit kleine schroefje moet je indraaien totdat de motor bijna afslaat en dan +/- een 1,5 slag terugdraaien(soort basisafstelling). ik weet niet of het een 1 of 2 cil is, maar als het een 2 cil is moeten de carbs ook "gesynchroniseerd" worden hier heb je 2 flowmeters voor nodig.
Het kan ook zijn dat er verstelbare naalden in de gasschuif zitten hier kan je ook een beetje mee spelen, als de motor inhoud moet je eens proberen met de choke erbij of ie dan beter gaat lopen, dat zou betekenen dat ie te weinig benzine krijgt => dan de naald een tandje hoger zetten => meer benzine, enz.
ik hoor het wel als je er wat aan gehad hebt.
grtjes Richard
allereerst even zeggen de MV F4 is echt supergaaf die je hebt
(lees Jaloers)
nu over de Carb. de 2 schroeven die erop zitten zijn als ik het goed heb voor je stationaire toerental (ikdenk dat dat de grote zal zijn) en je CO schroef, dit is meestal een kleiner schroefje.
dit kleine schroefje moet je indraaien totdat de motor bijna afslaat en dan +/- een 1,5 slag terugdraaien(soort basisafstelling). ik weet niet of het een 1 of 2 cil is, maar als het een 2 cil is moeten de carbs ook "gesynchroniseerd" worden hier heb je 2 flowmeters voor nodig.
Het kan ook zijn dat er verstelbare naalden in de gasschuif zitten hier kan je ook een beetje mee spelen, als de motor inhoud moet je eens proberen met de choke erbij of ie dan beter gaat lopen, dat zou betekenen dat ie te weinig benzine krijgt => dan de naald een tandje hoger zetten => meer benzine, enz.
ik hoor het wel als je er wat aan gehad hebt.
grtjes Richard
"life began when fuel was invented"
-
- nr 1 driver
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 29-06-2009 12:55
-
- stuntdriver
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 24-08-2008 12:01
carbs
Hoi JW, wat ik nog was vergeten, weet je zeker dat (ik neem aan dat er contactpunten in zitten) je contactpuntjes goed zijn afgesteld?
Als ze nl te nauw staan krijg je ook dat geplof in de uitlaat>
grtjes Richard
Als ze nl te nauw staan krijg je ook dat geplof in de uitlaat>
grtjes Richard
"life began when fuel was invented"