onderhoud zzr1100
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
onderhoud zzr1100
vrijdag heb ik mijn zzr bij bernard motoren en banden gebracht in dokkum, goede betrouwbare vent die bernard.
moet toch eindelijk mijn motor maar eens laten kleppen stellen,moet om de 10 tot 12 duizend km
en ik heb er zelf al 10 duizend mee gereden, maar ik weet niet of de vorige eigenaars het ook wel eens hebben gedaan, kan zijn dat ie al 48.000km zo heeft gereden.
ook laat ik mijn remmerij even nakijken, remhendel kun je wel heeeeeel ver inknijpen, even ontluchten en als dat niet helpt dan misschien nieuwe remblokjes erop 150pk moet natuurlijk ook gestopt worden.
ik vermoed dat het zo'n 250 euro gaat kosten, misschien meer als er veel aan gedaan moet worden, maar hopelijk minder.
als alles een beetje meevalt qua prijs, dan ga ik ook een set banden bestellen ( hier een supergoedkoop adres ) klik hier rechts. http://sportmotorbanden.nl/
en dan ga ik waarschijnlijk voor de metzeler roadtec z6 een complete set kost 150 euro inclusief btw en exclusief verzendkosten, niet duur dacht ik zo. en moet een hele goed band zijn waarschijnlijk zelfs beste band voor sport toerders op nat en droog.
wil natuurlijk wel vertrouwd en lekker op eifel vakantie gaan.
mijn huidige pilot power band van michelin is vierkant aan het worden na 10.000km
ik hou jullie op de hoogte.
moet toch eindelijk mijn motor maar eens laten kleppen stellen,moet om de 10 tot 12 duizend km
en ik heb er zelf al 10 duizend mee gereden, maar ik weet niet of de vorige eigenaars het ook wel eens hebben gedaan, kan zijn dat ie al 48.000km zo heeft gereden.
ook laat ik mijn remmerij even nakijken, remhendel kun je wel heeeeeel ver inknijpen, even ontluchten en als dat niet helpt dan misschien nieuwe remblokjes erop 150pk moet natuurlijk ook gestopt worden.
ik vermoed dat het zo'n 250 euro gaat kosten, misschien meer als er veel aan gedaan moet worden, maar hopelijk minder.
als alles een beetje meevalt qua prijs, dan ga ik ook een set banden bestellen ( hier een supergoedkoop adres ) klik hier rechts. http://sportmotorbanden.nl/
en dan ga ik waarschijnlijk voor de metzeler roadtec z6 een complete set kost 150 euro inclusief btw en exclusief verzendkosten, niet duur dacht ik zo. en moet een hele goed band zijn waarschijnlijk zelfs beste band voor sport toerders op nat en droog.
wil natuurlijk wel vertrouwd en lekker op eifel vakantie gaan.
mijn huidige pilot power band van michelin is vierkant aan het worden na 10.000km
ik hou jullie op de hoogte.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
ok ik heb dus vandaag mijn motor weer opgehaald.
kleppen stellen, ik moest 12 van de 16 klepstelplaatjes vervangen ( ruil )
dus daar mankeerde nogal wat aan. waarschijnlijk al heel lang niet gebeurd.
4 nieuwe bougiedoppen NGK, SD05FM waren namelijk alle 4 wat gaar.
nieuwe remblokken FERODO, FDB574P
accuwater bijvullen.
en werkplaats tarief
al met al toch nog eventjes 331,44 euro KASSAAAA!!!!!
en binnenkort nog eventjes 2 nieuwe banden bestellen metzeler roadtec z6.
150 euro + 10 euro verzendkosten + 50 euro per band montage en balanceren. ( monteren moet ergens anders wel goedkoper kunnen )
ook weer 260 euro totaal.
motor start ook makkelijker en sneller na het kleppen stellen, en hij is wat feller agresiever tijdens gas geven, wel even wennen op rotondes en scherpe bochten met dat gasgeven.
kleppen stellen, ik moest 12 van de 16 klepstelplaatjes vervangen ( ruil )
dus daar mankeerde nogal wat aan. waarschijnlijk al heel lang niet gebeurd.
4 nieuwe bougiedoppen NGK, SD05FM waren namelijk alle 4 wat gaar.
nieuwe remblokken FERODO, FDB574P
accuwater bijvullen.
en werkplaats tarief
al met al toch nog eventjes 331,44 euro KASSAAAA!!!!!
en binnenkort nog eventjes 2 nieuwe banden bestellen metzeler roadtec z6.
150 euro + 10 euro verzendkosten + 50 euro per band montage en balanceren. ( monteren moet ergens anders wel goedkoper kunnen )
ook weer 260 euro totaal.
motor start ook makkelijker en sneller na het kleppen stellen, en hij is wat feller agresiever tijdens gas geven, wel even wennen op rotondes en scherpe bochten met dat gasgeven.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- moderator
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 04-09-2008 20:51
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
ik wil een olie druk meter op mijn zzrr1100 bouwen, en ik zit er aan te denken om hem in de plaats van mijn standaard watertemperatuurmeter te plaatsen, die doet het toch niet.
UPDATE:heb inmiddels mijn teller eruit gehaald en ook de watertemperatuursensor.
eerste foto. oliedruksensor kabeltje was gebroken, toen ik op contact zette en draadje tegen hield toen ging mijn benzine lampjes knipperen en mijn olie lampje branden ( controle lampjes ) en ging weer uit na starten motor. zoals het hoort dus.
cockpit eruit en laatste foto watertemperatuurmeter eruit, hier wil ik proberen een oliedruk metertje te plaatsen ( als dat past en lukt )
UPDATE:heb inmiddels mijn teller eruit gehaald en ook de watertemperatuursensor.
eerste foto. oliedruksensor kabeltje was gebroken, toen ik op contact zette en draadje tegen hield toen ging mijn benzine lampjes knipperen en mijn olie lampje branden ( controle lampjes ) en ging weer uit na starten motor. zoals het hoort dus.
cockpit eruit en laatste foto watertemperatuurmeter eruit, hier wil ik proberen een oliedruk metertje te plaatsen ( als dat past en lukt )
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
nou heb de oliedruk meter in mijn cokpit kunnen krijgen is van vdo, dus goed merk.
ik heb de wijzers rood gemaakt met rode verf, omdat de wijzer van de vdo meter ook rood is, maar nu wel nadeel dat het minder goed zichtbaar is omdat mijn wijzerplaten zwart zijn, en verlichting rood.
ja het aansluiten word nog even een probleem, en ben er nog steeds niet uit, krijg het niet echt voor elkaar. lastig hoor dat electrisch.
zoals op dit plaatje werkte het nog steeds niet, of wijzer bleef op 0 bar tijdens stationair of wijzer ging naar 5 bar tijdens stationair, maar net hoe je aansluit, en dus beide niet goed.
als ie op 0 bar staat dan gaat hij later naar 5 bar als ik beetje gas geef, 2000rpm ongeveer, en dat hoort ook niet.
wat doe ik verkeerd.
ik heb de wijzers rood gemaakt met rode verf, omdat de wijzer van de vdo meter ook rood is, maar nu wel nadeel dat het minder goed zichtbaar is omdat mijn wijzerplaten zwart zijn, en verlichting rood.
ja het aansluiten word nog even een probleem, en ben er nog steeds niet uit, krijg het niet echt voor elkaar. lastig hoor dat electrisch.
zoals op dit plaatje werkte het nog steeds niet, of wijzer bleef op 0 bar tijdens stationair of wijzer ging naar 5 bar tijdens stationair, maar net hoe je aansluit, en dus beide niet goed.
als ie op 0 bar staat dan gaat hij later naar 5 bar als ik beetje gas geef, 2000rpm ongeveer, en dat hoort ook niet.
wat doe ik verkeerd.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- Site Admin Beheerder
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13-01-2008 17:18
waar ik de sensor en meter van heb, die man heeft alles eerst getest, voordat ik hem kocht, en hij zei dat alles werkte, en hij kwam wel betrouwbaar over.
sensor is van vdo en meter ook, en beide hebben bereik van 5 bar.
en dit was een koopje, als ik nieuw had gekocht was ik 150 euro kwijt, en nu maar 50.
sensor is van vdo en meter ook, en beide hebben bereik van 5 bar.
en dit was een koopje, als ik nieuw had gekocht was ik 150 euro kwijt, en nu maar 50.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
-
- moderator
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 04-09-2008 20:51