onderhoud zzr1100

problemen met je bike of ben je er mee aan het klusse?
Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 30-04-2009 19:31

de oude sensor bleek stuk te zijn, dus ja dan krijg je hem natuurlijk nooit werkend.

ik heb hem omgeruild voor een ander setje en nu werkt het wel goed.wel 10 bar ipv 5 bar.

is wel een 10 bar setje dus een grotere schaalverdeling, maar niet echt storend. 5 bar schaalverdeling is wel mooier.

heb een lange rit gemaakt en goed gekeken hoe hij werkte met koude motor heeft hij iets meer druk dan met warme motor.

warme motor heeft hij gemiddeld 2 bar en rij ik wat sneller dan 3 bar, geef ik gas bij acceleratie dan gaat hij max naar 8 bar en zakt dan geleidelijk weer af naar normale waardes.

dus dat is allemaal wel goed denk ik, toen ik olie peilde stond hij halverwege kijkglas dus tussen max en min in, toen ik bijvulde tot iets over max toen had hij ook iets hogere druk.




heb nu ook banden besteld 150euro ex verzendkosten voor mijn zzr

metzeler roadtec z6

mocht iemand ook goedkope banden willen hebben? dan is hier een link naar die site van de banden die ik heb besteld.

kijk bij aanbiedingen voor setjes en in webwinkel

http://sportmotorbanden.nl/
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 04-05-2009 18:13

zo daar waren mijn bandjes ook al.

vrijdag avond 1 mei besteld en nu vandaag maandag 4 mei in huis

17kg moest 232 euro betalen inclusief verzenden en btw.
meest linker band is trouwens voor eelco een dunlop sportmax d208

Afbeelding
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 04-05-2009 19:51

Bijzondere motor heb jij... met drie banden :lol:
Afbeelding Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 04-05-2009 19:58

zijspan he
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 04-05-2009 20:00

Gerkenator schreef:zijspan he
Op een zijspan worden autobanden gemonteerd. Blijf jij dus een bijzondere motor hebben...
Afbeelding Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 04-05-2009 20:09

René schreef:
Gerkenator schreef:zijspan he
Op een zijspan worden autobanden gemonteerd. Blijf jij dus een bijzondere motor hebben...
ben zelf ook aardig bijzonder, dus klopt wel ja haha.

die linker heb ik voor eelco besteld een dunlop sportmax d208 en ik heb die 2 rechter bandjes metzeler roadtec z6

viel me wel op dat die dunlop een spitsere vorm heeft, en rubber heeft ook iets andere kleur.

is denk ik ook wat zachter en sportiever dan de metzeler, even afwachten hoe ze rijden, maar zal vast wel goed zijn, en ik heb straks nieuwe banden voor ons eifel avontuur.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 13-05-2009 22:32

2 banden monteren op velg en op motor inclusief 2 haakse aluminium ventieltjes werktarief en btw 102 euro katsjinnngggg kassa.

dat is wel duur hoor
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 08-06-2009 23:12

vandaag mijn auto navigatie op de motor bevestigd.

een mio C510E met europa dus. kabeltje gelegd vanaf de accu met een zekering ertussen. is zelfde kabeltje waar ook de accu druppellader op kan.

kabeltje even doortrekken naar het stuur en een paar tieribs en klaar, was nog niet eens zo;n grote put. en alles werkt.

heb een draadeind door mijn gat van het stuur gedaan met aan weerszijden een platte dop, en daarbovenop dus de originele aangepaste navigatie houder.



wat wel een grote klus was, ben er 3 uur mee bezig geweest, dat was xenon inbouwen.
ik heb mijn starter uit mijn auto gehaald en die in de motor gelegd ( ligt los in de kuip tegen luchtfilter aan ) met tyrabs
een H4 high low pit gehaald ( dus dim xenon en groot licht halogeen ) van welldone.
de hel was dat dat blikje veel dikker is dan de standaard H4 pit, hier zit nog een kunstof verdikking op dus was heel lastig om de pit vast te krijgen met het stangetje-veertje die moet namelijk achter een pietluttig haakje sluiten, wilde eerst de hele koplamp eruit halen, maar na wat kijken en proberen kwam ik erachter dat ik dan de hele topkuip ook moest slopen.

dus maar weer verder geprobeerd met dat stangetje op de pit te krijgen, is op laatst wel gelukt, en toen ik sleutel omdraaide ging meteen mijn xenon branden moooooiiiii.

en hij staat ook meteen goed gericht.

ook heb ik opnieuw mijn oliedruk meter van vdo weer gemaakt, na een week gewerkt te hebben, deed hij het opeens niet meer, ik had nu toch kuipruitje eraf en cockpit los dus meteen maar even kijken, en ja hoor massa draadje was los.

dus die doet het nu ook weer.

maak misschien morgen even foto's van de xenon en van de navigatie beugel.

nu eerst een biertje drinken.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 09-06-2009 02:01

Stoer man, Xenon!
Heb ik ook aan gedacht, ik weet echter niet waar ik in vredesnaam de electronica moet laten.
Ach, mijn H7 is zo slecht nog niet...
Ik hoop dat je navi bij regen droog blijft achter je kuipruit :?
Afbeelding Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 09-06-2009 12:47

ja stoer ,lijkt ook wel mooi, ietsje pietsje blauwige gloed.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Plaats reactie