onderhoud zzr1100

problemen met je bike of ben je er mee aan het klusse?
Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

onderhoud

Bericht door Gerkenator » 02-04-2010 21:45

heb 4 liter ( castrol power rs 10w40 ) gehaald 12,12 per liter.
en
nieuwe schroefjes ( oxfort screenscrew silver ) origineel voor in mijn kuipruitje, zaten namelijk een paar verschillende in en de rubbertjes erachter waren veel van stuk en gaar.
9,08 euro
totaal 62,72 incl:

een nieuwe flip up kuipruitje, vorige was namelijk gebarsten. 47 euro incl:
kuipruiten.nl 40% korting



nieuwe accu ( yuasa yb14l-a2 ) 40 euro incl:
motoport lwd.

een ( vdo ) oliedruksensor 0 tot 5 bar 1/8-27 nptf 58,91 incl:
biesheuvel.nl
heeft verkeerde schroefdraad gestuurd, dus moet retour.

een ( vdo ) oliedrukmeter 0 tot 5 bar 52mm 15 euro:
marktplaats.


sk-4000 parrot bluetooth headset met afstandbediening voor op de motor 99 euro incl:
markplaats.
moet nog binnen komen, gisteren besteld.


binnenkort heel misschien een tsubaki ketting met jt tandwielen bestellen 17 voor ( standaard ) en 48 achter ( 3 meer als standaard )
plus minus 200 euro exl: monteren, doe ik zelf.
bernard motoren en banden.




Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Richard
stuntdriver
stuntdriver
Berichten: 130
Lid geworden op: 24-08-2008 12:01

Bericht door Richard » 03-04-2010 15:56

He Gerke, alles goed met je. Zie dat je lekker bezig bent aan de motor. Zag dat je zelf je ketting en tandwielen gaat vervangen let dan wel op je ketting bij het slotje te klinken :idea: en niet met zo'n visje (slotje) te gebruiken, heb ik slechte :evil: ervaring mee gehad op een motor met maar 60pk, laat staan op jouw ZZR. :twisted:

Heb zelf ook vorige week mijn VFR en GSXR een beurt gegeven, olie ververst en remvloeistof vervangen. verder hoeft er nog weinig aan te gebeuren staat nu pas 14.000 op de VFR en 25.000 op de GSXR

Groetjes Richard
"life began when fuel was invented"

René
moderator
moderator
Berichten: 405
Lid geworden op: 04-09-2008 20:51

Bericht door René » 03-04-2010 16:33

Hey er is nog leven in de club!

Ik neem aan dat je (Gerke) een ketting uit één stuk neemt. Ik weet dat Honda deze expliciet voorschrijft voor mijn X11 vanwege het koppel en vermogen. Aangezien jouw ZZR daar niet voor onder doet neem ik aan dat Kawasaki dat ook voorschrijft.
Afbeelding Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 03-04-2010 17:11

uit 1 stuk dat kan, maar dan moet de hele achterbrug erachter vandaan.
en daar heb ik geen zin in.

ik neem dus een losse ketting. en los mits goed geklonken met een spons is even sterk. en visjes zijn uit de tijd he, dat kan al helemaal niet op een 150 pk motor.

de aller sterkste van tsubaki en jt tandwielen.

ik doe er achter 3 tandjes extra kan ik nog harder uit accellereren.
maar eigenlijk doe ik dat omdat ik makkelijker en veiliger door een bocht wil.
heb namelijk slechte ervaringen van vorig jaar, is toen maar net een paar keer net goed gegaan.
dan komt het koppel een beetje te vroeg of te laat in ee bocht en dan draaid mijn achterband door en of schiet een beetje weg ( driften zeg maar )


iemand nog belangstelling voor een nog goede ketting en of tandwielen??
slechts 18.000km mee gereden.
is beste ketting van tsubaki en met jt tandwielen.

leuk dat jullie reageren.
hoop dat we elkaar snel weer eens treffen tijdens een ritje, word hoog tijd.

moet eerst wachten op een goede sensor, dealer heeft me verkeerde schroefdraad geleverd.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 27-04-2010 22:13

bij bernard een mooi ketting setje gekocht voor leuk internet prijsje

standaard heb ik
tandwiel voor 17 tanden
tandwiel achter 45 tanden
110 schakels ketting

heb nu een tsubaki xrg gold ketting met 114 schakels ( later op maat ingekort op 113 )
JT voortandwiel 17 tanden
JT achtertandwiel 48 tanden ( 3 tanden groter dan standaard )

was een hele klus, ben bijna 2 uren bezig geweest om alleen mijn oude voortandwiel los te krijgen.
benodigd heden om los te krijgen waren hamer en moker en fohn en brander en lange moersleutel en lucht-ratel en 3 spanbanden en een brug en 3 extra mannen om 1 tandwiel los te krijgen.

de rest ging natuurlijk appeltje eitje.

heb zelf gedaan met beetje hulp van een monteur ter plaatse, als je het weet valt het allemaal wel mee, en is het in een uurtje te doen.

toen alles goed en wel gemonteerd was heb ik meteen een kort proefritje gemaakt, viel me niet echt een verschil op.

zondag 25 april samen met eelco een toertocht gemaakt, viel me nu wel meteen op dat ik meer toeren maak met zelfde snelheid en in zelfde versnelling, je moet nu iets eerder opschakelen of je moet gewoon meer toeren willen rijden.

het 2de versnelling probleem waar ik in de eifel veel last van had in voornamelijk bochten dat heb ik niet meer gehad, ik kan nu bochten eerder in de 3de rijden of in de 2de maar dan met meer toeren.
ik hoop dat probleem nu weg is en blijft.

verder is hij nog gretiger geworden en hij heeft sneller zijn pk's en koppel ter beschikking, je rijd in scherpe en iets langzamere bochten in een mooier toerengebied.

een wheelie heb ik nog niet gemaakt per ongeluk, was ik eerst wel wat bang voor, want dat doet ie nu nog makkelijker, maar gelukkig rijd hij nog net zo rustig en beheerst als eerst.



na vele pogingen tandwiel los te krijgen, moet ie maar vastgesjord worden op de brug zodat we meer kracht kunnen zetten
Afbeelding

het beruchte tandwiel heeft ons lang kunnen uitlachen
Afbeelding

goed heet stoken die moer
Afbeelding

en met vele handen en veel gebruikt gereedschap hebben we dan toch de slag kunnen winnen.
Afbeelding

eindelijk tandwiel is los gekomen, nu nieuwe setje eromheen en even ketting klinken
Afbeelding

eindelijk het setje zit er omheen
Afbeelding
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

deejay
nr 1 driver
nr 1 driver
Berichten: 43
Lid geworden op: 11-12-2009 12:23

Bericht door deejay » 17-06-2010 10:44

Dat was inderdaad een klusje voor sterke mannen Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 26-06-2010 15:01

laatst een transmissie demper ( rubber wat in je achterwiel zit ) besteld bij bernard.

word er vandaag ingezet door bernard.

oude rubber is compleet versleten, waardoor hij niet soepel de klappen opvangt bij schakelen en gas los en gas geven.

zal wel even ervaring delen hoe het bevalt en of er ook verbeteringen voelbaar zullen zijn.


ook heb ik een nieuw navigatie systeem besteld de garmin nuvi 510 met benelux + frankrijk en rand gebied duitsland op het interne geheugen. kosten onder de 200 euro.

ben er ook achter gekomen dat mijn voorband ietsje sneller slijt in het midden dan de achterband.

wielas los, ketting er even af zodat je rubber ertussen uit kunt halen.
Afbeelding

links de nieuwe en rechts de oude
Afbeelding

duidelijk te zien dat de nieuwe ( onderste ) groter en breder is, dus strakker zit in achterwiel.
Afbeelding

kosten hiervan was 0 euro, service van bernard motoren dokkum, was hooguit 10 minuten werk.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 05-02-2011 19:02

vandaag ZGAN setje dunlop bandjes op de zzr laten zetten.

tot zover het laatste onderhoud wat ik aan mijn zzr doe en gedaan heb.

nu zo snel mogelijk een koper vinden.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Plaats reactie