onderhoud Aprilia Futura

problemen met je bike of ben je er mee aan het klusse?
Plaats reactie
Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

onderhoud Aprilia Futura

Bericht door Gerkenator » 16-04-2017 22:22

ik heb vandaag 15-04-2017 een Aprilia Futura RST 1000 aangeschaft. en 16-04-2017 opgehaald uit wolvega van Roelof Bokma
28-05-2005 met 13.214km op de teller.
kleur mat zwart met wat donker grijs erdoor.

84kw 114pk volgens RDW

vorige eigenaar heeft hem gekocht met 5000km op de teller en heeft hem 7 jaar in zijn bezit gehad en amper op het ding gereden.

voor zit een bijna nieuwe michelin pilot power en achter zit er al minimaal 7 jaar op zei de verkoper, een michelin pilot road.

in 2016 is er olie ververst en een nieuwe voorband, verder is er amper of niets aan gedaan.

ik heb bij chopper export Nij Beets Sieds Mud 2 originele koffers gekocht voor 150 euro, en nog 20 euro voor de ophangbeugels. kleur licht grijs.

hieronder volgt vanaf nu het toekomstige onderhoud en nieuwe onderdelen en of verbeteringen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

Bericht door Gerkenator » 05-03-2018 20:02

ongeveer 1 maand na aanschaf heb ik de zwakke punten eens op internet opgezocht, dat bleken er aardig meer te zijn dan de blackbird.

voornamelijk slechte electronica, hoewel ik er geen problemen mee had, wilde ik ze toch aanpakken en toekomstige problemen voor zijn.

de spanningsregelaar is erg slecht origineel, hij word te warm
daar heb ik nu een mosfet spanningsregelaar opgezet met waterdichte stekkers.

benzine koppelingen zijn van plastic en die willen wel eens poreus zijn en scheuren, die heb ik vervangen voor rvs snelkoppelingen ( zijn erg duur )

er zat nog de fabrieks mapping op, ik heb er nu de nieuwste mapping op gezet map05

er zit een nieuw luchtfilter in.
en ik heb de restrictie uit het luchtfilterhuis gehaald voor beetje meer lucht.

ook heb ik een stuk bedrading die ook wel eens doorfikt ze noemen dat de beruchte bruine stekker, die heb ik nu ook laten vervangen door goede connectors.

de originele uitlaat is erg stil en beschaafd, die heb ik door iemand laten aanpakken, er is een stuk buis uitgehaald voor beter air flow en ietsje pietsje meer geluid, ben er nog niet tevreden over dus er komt nog projectje aan

er zat een nieuwe voorband op en een erg oude achterband, en aangezien ik geen michelin fan ben, heb ik ze vervangen door dunlop roadsmart 3

alles bij elkaar opgeteld inclusief de aangeschafte koffers toch dik 1000 euro bovenop de aanschaf van de motor.

gelukkig heb ik de koffers met winst weer kunnen verkopen, gekocht inclusief beugels voor 170 euro en weer verkocht voor 400 euro, al moest ik ze wel helemaal naar purmerend brengen.

onlangs nog LED dimlicht ingebouwd voor witter licht en hopelijk ook een verdere lichtbundel, en natuurlijk betere zichtbaarheid voor andere weggebruikers. was cheap ass setje van ali express.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Gerkenator
Site Admin Beheerder
Site Admin Beheerder
Berichten: 584
Lid geworden op: 13-01-2008 17:18

onderhoud aprillia

Bericht door Gerkenator » 12-03-2019 00:02

na 2 achterbanden en 1 voorband van dunlop roadsmart3 te hebben versleten ( waren echt helemaal op )

nu gekozen voor continental roadattack3

zaterdag 9 maart geplaatst bij kerst visser te joure. totaal 300 euro.


voorband dunlop ongeveer 14.000 mee gereden en achter dus 2 banden in 14.000km.
dunlops bevielen erg goed, lekker neutraal, niet te zwaar en niet te licht qua sturen.


continentals sturen lichter en sportiever en nerveuzer in korte langzame bochten. tellerstand staat nu op 29.150km

ook heb ik weer opnieuw grip puppies besteld en geplaatst tijdje terug.

voor de winterstop ook forte in benzine tank gedaan, en vlak voor eerste rit in maart ook weer een flesje forte.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Plaats reactie